השפעת שביעות רצון עובדים על פרמטרים כמו חיסורים והיעדרויות מהעבודה וביצועי עובדים נחקרה רבות בספרות (Bockerman & Pekka, 2012). חברות המעוניינות לשפר את ביצועי עובדיהן ולהקטין חיסורים והיעדרויות מנסות להשפיע על מידת שביעות הרצון של העובדים דרך גורמים כמו שכר (Judge, Piccolo, Podsakoff, Shaw, & Rich, 2010), תגמול על ביצועים או מאמץ (Green & Heywoood, 2008) והטבות שונות לעובדים שאינן בהכרח כספיות (Teti & Andriotto, 2013). אולם הניסיון להעלות את שביעות רצון העובדים באמצעים אלו אינו תמיד מסתיים בתוצאה לה קיוו החברות, והצלחתו עשויה להיות תלויה במשתנים כמו מגדר, גיל, דרג וותק בחברה (Teti & Andriotto, 2013), בקיומם או היעדרם של גורמים אחרים המעלים את שביעות רצון העובדים כמו למשל אוטונומיות ועצמאות בעבודה (Carr & Mellizo, 2012) בדרך ההעסקה של העובדים (עובדים קבועים או זמניים) (Wilkin, 2013) ואף בתרבות במדינת העובדים (Froese & Xiao, 2012).
העבודה כוללת איורים ורשימת מקורות