עבודה זו דנה בחברות הלואו קוסט – אלו שהחלו לקום באמצע העשור הראשון למאה זו, במטרה לחסוך בעלויות טיסה ולהביא לכך שיתאימו לכל כיס. היעד של החברות היה להגדיל באופן ניכר את כמות הנוסעים בין מדינות ובטיסות פנים ולהביא לכך שכסף לא ימנע את אפשרויות הטיסה, עד כדי שהיא יכולה להיות דומה מבחינת המחיר לאפשרויות תחבורה אחרות.
חברות אלו הצליחו להגיע לנתחים גדולים בשוק ולצמוח יפה. באמצע העשור הקודם התרחש משבר בקרב מספר חברות כאלה, כמו אייר ברלין למשל שפשטה רגל. עם זאת נראה בעבודה כי ההתנהלות של רבות מחברות אלו טובה משל חברות גדולות ולכן חלק ניכר מהם החזיקו מעמד יפה גם בתקופת הקורונה.
לאחר סקירת ספרות, ייסקרו צעדים שנעשו בקרב חברות אלו כדי לשרוד ואפילו להפוך את המשבר להזדמנות
סקירת ספרות
המודל העסקי של חברות הלואו-קוסט מבוסס היטב ומהווה נתח גדול מהתעופה האזרחית המערבית, במיוחד באירופה. כדי להבין מדוע היא הוכיחה את עצמה בצורה כה מוצלחת, פותח מודל תיאורטי המנצל את האופי הדו-צדדי של טיסות שמתווכות בין היצע וביקוש לסחורות ושירותים, פרט לטיול עצמו . חברות התעופה מציעות טיסות באיכות שונה ועשויות לחתום על הסכמים עם ספקי סחורות ושירותים ביעד על מנת לסבסד ולטפח ביקוש מצד נוסעי הספק כמו בשווקים סטנדרטיים דו-צדדיים. ללקוחות המטיילים חשובה הצריכה ביעד ואיכות הטיסה.
מבוא
סקירת ספרות
הצגת הנושא
סקר ומתודולוגיה
ממצאים וניתוח
סיכום
מקורות
נספח