חלל עבודה משותף

מזהה: 4144
מאמר חם

 

בשנים האחרונות ניתן לראות חידוש מסוים בשוק הנדל"ן בדמות צמיחתם של חללי עבודה ומגורים משותפים בצורתם המודרנית. חללי עבודה ומגורים משותפים כשלעצמם אינם רעיון חדיש, אבל היסטורית לרוב היה מדובר בהתארגנות פרטית של מספר אנשים מתחומים משותפים או עם צרכים משותפים, ששכרו יחד דירה / משרד לצורך מגורים / עבודה. אולם, ההתפתחות של רעיון חלל העבודה המשותף כמוצר לצריכה הינו חדש יחסית. הקונספט הזה צובר פופולריות ועניין, כאשר דוגמא בולטת לכך היא WeWork ודומותיה, המציעות חלל משותף לעבודה/למגורים עבור אנשים שאין להם קשר זה עם זה, בתור מוצר העומד בפני עצמו, ובקונספט הנ"ל נעסוק במטלה זו (Seo, Lysiankova, Ock & Chun, 2017; Czischke, 2018).

צמיחת החלל המשותף לעבודה ולמגורים כמוצר נדל"ני לצריכה נובעת הן ממאפיינים דמוגרפיים של השוכרים והן מהנוחות הפיזית של עבודה/מגורים בחלל המשותף. תהליכים כלכליים, עירוניים ודמוגרפיים העמיקו את הביקוש לחללים המשותפים. לדוגמא, חללי מגורים משותפים החלו לתפוס תאוצה יחד עם עלייה בביקוש למגורים בעיר, היצע דירות פנויות נמוך בעיר, עלייה במחירי הדיור, משברים כלכליים, טשטוש בין דיגיטלי לפיזי ובין חיי הפרט לעבודתו, עבודה גלובלית, רצון בתחושת קהילתיות ועוד Davies, 2015)). העלייה בפופולריות חללי העבודה המשותפים נגרמה הודות לדיגיטליזציה של העבודה, עלייה בשיעור העובדים העצמאיים, היזמים והסטרטאפים, צמצום היצע המשרדים הפנויים בערים המבוקשות, רצון של חברות קטנות ועצמאיים להתחכך בעובדים נוספים בעלי מחשבה דומה / תחום עבודה דומה לשם הגברת יצירתיות וחדשנות וכן רצונן לחוש מידה של קהילתיות בעבודה למרות שאינן חלק מתאגיד (Yang, Bisson & Sanborn, 2019; Waters-Lynch & Potts, 2017; Butcher, 2018).

 

תקציר מנהלים

מבוא

סקירת ספרות

1.            מהם חללי עבודה ומגורים משותפים?

2.            סיבות לצמיחת חללי עבודה ומגורים משותפים

3.            השפעות חללי העבודה והמגורים המשותפים על שוק הנדל"ן 

סיכום

מקורות

205.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
3250
היקף עמודים:
10
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.