בעבודה זו אבחן את הסוגיה שקשורה לייעול תפעולי נרחב בחברה. מגיפת הקורונה הציבה בפני העולם העסקי מציאות שברירית שבתוך זמן קצר עלויות כמו חומרי גלם, הייצור, השינוע , אריזה ואחסנה יכולים לגדול בעשרות ובמאות אחוזים כתוצאה מהשפעות של המגיפה. כתוצאה מכך עלויות המכר של המוצרים מתייקרים באופן ניכר והחברה צריכה לספוג את העלות הגבוהה של המוצרים היא מוכרת.
רוב החברות לאחרונה בחרו בדרך הקלה לפתרון המשבר בדרך של גלגול ההתייקרויות על הלקוח באמצעות העלאות מחיר וזאת על מנת לשקף את עלויות המכר שהושקעו במוצרים.
בעבודה זו נראה כי קיימות אלטרנטיבות אחרות להקטנת עלות המכר של החברה במקום גלגולו על הלקוח. מציאת פתרונות אחרים חשובה ביותר לאור סוגיית יוקר המחייה שמציף את סדר היום הציבורי במדינת ישראל.
בעבודה זו נראה כי שרשרת האספקה של המוצר החל משלב ההזמנה ועד לשלב הגעתו אל הלקוח הינו תהליך מהותי ביותר בתהליכים העסקיים של החברה ויש לו השפעה רבה על עלות המוצרים. כיום לאור מגיפת הקורונה הרגלי צריכה רבים השתנו וכיום חלק מהותי מתהליך הרכישה נעשה באון – ליין מכל מקום בעולם. מגמות אלו צריכות להביא חברות מסורתיות לחשיבה מחדש בכל הנוגע לשרשרת האספקה שלהם על מנת שתשקף את המגמות החדשות תוך צמצום עלויות וזאת על מנת לאזן עלויות אחרות בחומרי הגלם, באריזה ובאחסנה.
1. מבוא
2. הבעיה המתוארת בכתבה
3. הפתרון המוצע בכתבה
5. חיזוק לפתרון האלטרנטיבי
6. ביבליוגרפיה