מבוא
מגפת הקורנה היא מגפה עולמית, ששינתה את כללי המשחק בארגונים רבים ברחבי העולם. קורונה היא וירוס הפוגע בדרכי הנשימה, העלול לגרום למחלה קשה ולמוות.
כחלק מהתמודדויות הממשלות ברחבי העולם, עם מגפה שלא נראתה בסדר גודל שכזה במאה השנים האחרונות, הוטלו סגרים ועוצרים בערים, בוטלו אירועים וכנסים, ניתנו הנחיות לשמירה על ריחוק חברתי, הוטלו הגבלות תנועה והתקהלויות וכן נסגרו כלל המוסדות הלא חיוניים. חלק מהמקומות שהוגדרו על ידי ממשלות רבות כ"לא חיוניים" הם בתי הספר. בעבודה זו אתמקד בייעוץ ארגוני מניעתי בבתי הספר, נראה כיצד ניתן יהיה לעזור למנהלים, המורים והתלמידים בבית הספר להתמודד בתקופה מאתגרת שכזו, בה נראה כאילו כל כללי המשחק השתנו וקיים צורך "להמציא מחדש" את כל תפיסת מערכת היחסים בין המורה לתלמיד, ובין התלמיד לבית הספר. בעבודה זו אתמקד דווקא בייעוץ של שגרת ה"פוסט-קורונה". כחלק מהשינויים הרבים שהתרחשו בחיינו, גם דרכי ההוראה השתנו. לדעתי, אופן ההוראה לעולם לא יחזור להיות כפי שהיה, אלא יהיו שינויים מרחיקי לכת גם כאשר הקורונה תישאר כזיכרון רחוק. כיועצת ארגונית אאפיין את הדרישה של המורים, אל מול האג'ליות הנדרשת מהם והמערכת בכלל ב"עידן הפוסט קורונה".
הנושא שאני מעוניינת לשפר בארגון, מטרות ויעדים מדידים להשגתן
הארגון שבחרתי להתמקד בו הוא בית ספר יסודי בשכונת מצוקה בלוד. כחלק מהעבודה עם ילדים בשכונת מצוקה בלוד, כיועצת ארגונית אני צריכה להבין ולהתמודד עם בעיות שונות המאפיינות את ילדי שכונת המצוקה.