כיצד העברת ידע סמוי משפיעה על רכישות ומיזוגים?

מזהה: 1724
מאמר חם

רכישה היא תהליך בו הבעלות על חברה עוברת מהחברה הנרכשת לחברה הרוכשת. תהליך ההעברה מעוגן בחוק ומחלק את ההעברה לשלב לפני ולשלב אחרי. רכישות ומיזוגים הינם חשובים להתפתחות חברות ברמה האסטרטגית, הכלכלית והחברתית. זו תופעה מסועפת, בעלת שלבים שונים ורלוונטית לתחומים שונים. כמו כן, בשלבים שונים יש תהליכים שונים שמתרחשים, ולכן מחקר של רכישות ומיזוגים צריך להיות רגיש לשינויים אלו בשלבים, בתהליכים ובגורמים שבאים לידי ביטוי (Gomes et al., 2013).

בעולם כיום, אחת הדרכים המרכזיות בהן מבקשות חברות להגדיל את ערכן ואת יתרונם התחרותי על חברות אחרות באמצעות רכישות ומיזוגים, היא השאיפה לקבל כמה שיותר ידע מהחברות. הידע הנרכש הוא ידע אותו שואפים בחברה הרוכשת לתרגם ליתרון תחרותי (Bresman, Birkinshaw & Nobel, 2010). אם כן, רכישות ומיזוגים נותנים גישה למאגרי ידע ויכולות פוטנציאליים שקיימים בארגון הנרכש (Vaara et al., 2012).

העברת ידע היא שימוש תועלתני בידע, היכולות ו/או במיומנויות שקיימים בארגון או ביחידה מסוימת של הארגון האחר. העברת ידע יכולה להיות יישום או קבלה של ידע מסוים מהחברה הנרכשת לחברה הרוכשת אך היא יכולה להיות גם יישום משותף של יכולות והבנות (Vaara et al., 2012). ישנם סוגים שונים של ידע ולסוגים אלו ערך שונה. בעיקר מדובר בידע גלוי, אותו ניתן לקודד וידע סמוי, שקשה לקודד אותו ולכן גם קשה להעתיק ולחקות אותו. 

1.מבוא

2.מיזוגים ורכישות בין חברות

2.1.רקע כללי 

2.2. סיבות לביצוע מיזוגים ורכישות

2.3.קשיים בביצוע מיזוגים ורכישות

2.4.שלבים בביצוע תהליך מיזוג ורכישה

3.העברת ידע סמוי בין חברות

3.1.רקע כללי

3.2.מעבר מידע סמוי לידע גלוי

3.3.העברת ידע סמוי במיזוגים ורכישות

4.הצלחת מיזוגים ורכישות

4.1.גורמים משפיעים להצלחה במיזוגים ורכישות

4.2. אופן המדידה להצלחת מיזוג/רכישה

4.3.גורמי כשלון עיסקאות מיזוג ורכישה

5.דיון בשאלת המחקר

6.סיכום ומסקנות

6.1.מסקנות עיקריות

6.3.סיכום מאמרים מרכזיים

.8.נספח מס. 1 - תקצירי המאמרים

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
11069
היקף עמודים:
39
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.