תקציר
"לגו" הוא משחק הרכבה פופלרי שהומצא בשנת 1932, ומיוצר על ידי חברת לגו, שבסיסה הוא בדנמרק. משחק זה מורכב מחלקי פלסטיק בעלי בלוטות ומגרעות המאפשרים את חיבור החלקים זה לזה. חברת לגו נמצאת במקום ה-1 העולמי בקטגוריית חברות הצעצועים הנמכרים ביותר, עם רווח של כ-6,026 מיליון דולר בשנה, נכון לשנת 2022, אחריה, במקום ה-2 חברת "בנדאי נמקו" היפנית, ובמקום ה-3- "פישר פרייס" האמריקאית.
בעבודה זו אבחן את המודל הפנים-ארגוני של "לגו", ואראה מהו המודל העסקי שלה, וכיצד החברה המציאה את עצמה מחדש באמצעות טרנספורמציות, אסטרטגיות וטכניקות שונות של יזמות פנים ארגונית, חברה שחרטה על דגלה את מודל יזמות הפנים ועודדה לחדשנות וליזמות את כל עובדיה מאז הקמתה ועד היום.
ענף הצעצועים העולמי
שווי ענף הצעצועים העולמי, נכון לשנת 2021, מוערך בכ- 291.72 מיליארד דולרים, וצפוי להתרחב לפי מדד קצב הצמיחה השנתית המורכב (Compound Annual Growth Rate, CAGR) ב-4.7% בין השנים 2022-2030 (GIA, 2022).
הגורמים להתרחבות ענף הצעצועים הם רבים ומגוונים: המצאות של משחקים חדשים וטכנולוגיות חדישות, חזרתם של צעצועי "רטרו" לאופנה והגברת המודעות ל-"צעצועים ירוקים" השומרים על הסביבה הן רק חלק מהסיבות להתרחבותו.
בשנים האחרונות, בדומה לענפים אחרים, גם ענף הצעצועים נכנס לעולם האי-קומרס.
תקציר
גודל ענף הצעצועים העולמי כיום
חברת לגו וכיצד היא המציאה עצמה מחדש
המודל העסקי של לגו, והאם הוא השתנה
ביבליוגרפיה