כיצד חברה ממציאה את עצמה מחדש - המודל העסקי של חברת לגו

מזהה: 7337

תקציר

"לגו" הוא משחק הרכבה פופלרי שהומצא בשנת 1932, ומיוצר על ידי חברת לגו, שבסיסה הוא בדנמרק. משחק זה מורכב מחלקי פלסטיק בעלי בלוטות ומגרעות המאפשרים את חיבור החלקים זה לזה. חברת לגו נמצאת במקום ה-1 העולמי בקטגוריית חברות הצעצועים הנמכרים ביותר, עם רווח של כ-6,026 מיליון דולר בשנה, נכון לשנת 2022, אחריה, במקום ה-2 חברת "בנדאי נמקו" היפנית, ובמקום ה-3- "פישר פרייס" האמריקאית.

בעבודה זו אבחן את המודל הפנים-ארגוני של "לגו", ואראה מהו המודל העסקי שלה, וכיצד החברה המציאה את עצמה מחדש באמצעות טרנספורמציות, אסטרטגיות וטכניקות שונות של יזמות פנים ארגונית, חברה שחרטה על דגלה את מודל יזמות הפנים ועודדה לחדשנות וליזמות את כל עובדיה מאז הקמתה ועד היום.

 

ענף הצעצועים העולמי

שווי ענף הצעצועים העולמי, נכון לשנת 2021, מוערך בכ- 291.72 מיליארד דולרים, וצפוי להתרחב לפי מדד קצב הצמיחה השנתית המורכב (Compound Annual Growth Rate, CAGR) ב-4.7% בין השנים 2022-2030 (GIA, 2022).

הגורמים להתרחבות ענף הצעצועים הם רבים ומגוונים: המצאות של משחקים חדשים וטכנולוגיות חדישות, חזרתם של צעצועי "רטרו" לאופנה והגברת המודעות ל-"צעצועים ירוקים" השומרים על הסביבה הן רק חלק מהסיבות להתרחבותו.

בשנים האחרונות, בדומה לענפים אחרים, גם ענף הצעצועים נכנס לעולם האי-קומרס. 

 

תקציר

גודל ענף הצעצועים העולמי כיום
חברת לגו וכיצד היא המציאה עצמה מחדש
המודל העסקי של לגו, והאם הוא השתנה

ביבליוגרפיה

120.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
1919
היקף עמודים:
8
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.