ניתוח המאמר - Beyond Pleasure and Pain

מזהה: 3618
מאמר חם

 E. Tory Higgins

Columbia University, December 1997,American Psychologist Vol. 52, No. 12, 1280-1300

 

מהי השאלה המחקרית של המאמר?

השאלה המחקרית מתייחסת לעיקרון העונג (העיקרון ההדוניסטי)- השאיפה להשיג עונג ולהימנע מכאב, כשהחוקרת מבקשת לבחון האם ישנה השפעה של הדרכים השונות שבהן עקרון העונג פועל, אשר אינה מוסברת על ידי העיקרון עצמו.

מטרתה של החוקרת היא לא להוכיח כי עקרון העונג הוא שגוי, אלא להראות שבזמן שפסיכולוגיה, ועוד פרופסיות רבות שעוסקות בחקר בעלי חיים, עבודה סוציאלית וכיו"ב, הסתמכה על העיקרון הזה באופן בלעדי בכדי להבין ולהסביר מה מניע אותנו, סביר שיהיו עקרונות נוספים שמשפיעים על המוטיבציה ואינם בהכרח מוסברים דווקא דרך עיקרון העונג.

המוטיבציה, המוצדקת אם יותר לציין, של החוקרת להרחיב את זווית הראייה שלנו את הדברים שמשפיעים על המוטיבציה מעבר, או שלא באמצעות עקרון העונג, כמו למשל מיקוד מטרות הוויסות (regulatory focus) אשר מבחין בין ויסוות עצמי עם מיקוד בקידום (הישגים ושאיפות) בין ויסות עצמי עם מיקוד במניעה (ביטחון ומחויבות). כן היא מציגה שני עקרונות נוספים regulatory anticipation  ו- regulatory reference המדגישים את הדרכים השונות שבהן אנשים ניגשים לעונג ונמנעים מכאב.

עיקרון העונג מציג את הקרבה שלנו לעונג וההימנעות מכאב, אבל הוא אינו מסביר כיצד אנחנו עושים זאת. כיצד אנשים נמשכים לעונג ונמנעים מכאב, באילו אסטרטגיות הם משתמשים, לאלו השלכות מהותיות על המוטיבציה.

 

25.00 ₪
סוג עבודה:
סיכום מאמר
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
בריאות הציבור | מנהל עסקים כללי | רפואה
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
1067
היקף עמודים:
4
מספר מקורות:
1
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.