ההשפעות השונות של מגפת הקורונה (COVID-19) על החברה האנושית בכלל, ועל מקומות העבודה בפרט, מושכות את תשומת ליבם של מספר גדל והולך של חוקרים ומוסדות מחקר. אחת התופעות הבולטות הינה התלות המהירה והגוברת של אנשים וארגונים בטכנולוגיית המידע לצורכי קיום, כגון קניות ועבודה, במהלך הסגרים הכפויים שמדינות עולם רבות חוו (Carroll & Conboy, 2020). מגמות טכנולוגיות שזכו לשגשוג במהלך משבר הקורונה הן קניות מקוונות ומשלוח רובוטים, תשלומים דיגיטליים ונטולי מגע, למידה מרחוק, שרשרת אספקה מקוונת, שיפור בטכנולוגיית מידע ותקשורת וכן הגדלת שכיחותה של העבודה מרחוק (Wrycza & Maślankowski, 2020). המעבר לעבודה מהבית היה חד וכפוי עבור משרדים רבים ולא בהכרח התקבל בשביעות רצון רבה מצד העובדים והמנהלים. עם זאת, בגלל טריות התופעה של המעבר החד לעבודה מן הבית, לא רבים המחקרים שהספיקו לבחון מהן החוויות של העובדים (Richter & Richter, 2020), בוודאי שלא בישראל. לפיכך במחקר זה, נבקש לעמוד על חוויות העבודה מהבית של העובדים בישראל שעברו לעבוד מהבית במהלך סגרי הקורונה. אך לפני כן, ארצה להציג את הקונספט של עבודה מהבית, להסביר את שורשי תופעת העבודה מהבית, מה התוצאות להן היא גורמת, כיצד נגיף הקורונה השפיע על שגשוג העבודה מהבית, ולבחון את ממצאי המחקרים שבדקו כיצד חוו העובדים שעברו לעבוד מהבית את משבר הקורונה.
1. רקע
2. מהי עבודה מהבית?
3. גורמים לתופעת העבודה מהבית
4. השלכות העבודה מהבית על הארגון ועל העובדים
5. השפעות הקורונה על תופעת העבודה מהבית
6. חוויות העובדים מהבית במהלך הקורונה
מקורות