מטרת סקירת ספרות זו היא לבחון את תעשיית הטקסטיל בתחום ההלבשה, תוך התמקדות בחברת PPMC (Papa Pique Maman Coud), חברה צרפתית המתמחה בייצור אביזרי אופנה ומשמשת כמקרה המבחן בעבודה זו.
בתחילה אסקור את תעשיית ההלבשה באופן כללי, תוך התייחסות למאפיינים הייחודיים של שרשרת האספקה והמכירות ולחשיבות המכרעת של תחזית המכירות בתעשייה זו. בהמשך אתאר את חברת PPMC, מקרה המבחן בעבודה זו, תוך עמידה על מאפייניה והצרכים הייחודיים הנדרשים בתחזית המכירות שלה. לאחר מכן אתאר את השיטה שפותחה עבור מקרה המבחן, ואציג שיטות נוספות לקביעת תחזית מכירות. בהמשך אדון ביתרונותיהן וחסרונותיהן של השיטות השונות ולבסוף אציע את הפתרון העדיף ביותר מבניהן.
מבוא
תחום הטקסטיל הוא רחב למדי וניתן לזהות בו שלושה שווקים עיקריים: שוק ההלבשה, שוק הטקסטיל הביתי ושוק הטקסטיל הטכני. לשוק ההלבשה יש נפח רחב מאוד: כבר בשנת 2006 הוערך מסחר הטקסטיל ב-530 מיליארד דולר מתוכם 319 מיליארד דולר רק בתעשיית הביגוד. תעשיית ההלבשה כוללת חברות רבות משלב הטוויה, האריגה והסריגה ועד לקבלת המוצר הסופי והפצתו, כפי שמודגם בנספח 1. התהליך מורכב משלבי ייצור רבים, אך החשוב ביותר והמניע את שאר התהליכים הוא תהליך ההפצה. בתהליך זה מתבצעות הזמנות מהחברות שנמצאות במעלה השלבים עד אספקת המוצרים הסופיים ללקוח (Thomassey, 2010: 470).
סקירת ספרות
PPMC - תיאור החברה
מערכת לניהול מלאי - מקרה המבחן של חברת PPMC
שיטות נוספות לקביעת תחזית מכירות
דיון - יתרונות וחסרונות של השיטות המוצעות ומידת התאמתן למקרה המבחן
נספחים
ביבליוגרפיה