שווקים אלקטרוניים - ענף הזמנת טיסות

מזהה: 2490
מאמר חם

כניסת האינטרנט לחיינו מהווה שינוי רדיקלי ממה שהעולם הכיר עד כה. השינויים מהירים, המוצרים והשירותים מתחלפים מיום ליום, תחומים שלמים נכחדים ושווקים חדשים נפתחים בכל עת ובכל מקום מעולם. ניתן לומר, כי האינטרנט הקל על חיי המשתמשים ואף העשיר אותם אך מנגד לצד היתרונות קיימים לא מעט חסרונות כגון: היעדר פרטיות, סחר במידע וחוסר יכולת לשלוט על המידע שנצבר אשר בסופו של דבר משפיע ישירות על משתמשי הקצה. אחד ההשלכות הבולטות של האינטרנט הוא שינוי צורת המסחר, התקשורת ומערכת היחסים בין הקונה למוכר. אנו עדים להכחדה של תחומי סחר שלמים בעקבות המעבר לרכישה מקוונת המייתרת את הצורך בביצוע רכש פיזי, אחד הדוגמאות הבולטות לכך הינו תחום הזמנת הטיסות.

עבודה זו תתמקד בתחום ענף התיירות בהתמקדות על תופעת הזמנת הטיסות באופן ישיר באמצעות האינטרנט. העבודה תכלול  סקירה היסטורית של השינויים שחלו בתהליך הזמנת טיסות. ניתוח של סוגיה ספציפית זו תיבחן בפרספקטיבה על השינויים שחלו בעקבות כניסת טכנולוגיות חדשות אשר פיתחו את השווקים האלקטרונים והשפעתם על ענפים רבים תוך התייחסות להיבטים האסטרטגיים וסקירת אופי התחרות בענף.

לאחר מכן, יוצג כיצד השינוי הטכנולוגי השפיע על האופן שבו אנו בוחרים היום לבצע הזמנת טיסות, ניתוח הטכנולוגיה שהתפתחה המאפשרת למנועי חיפוש הטיסות לפעול. בהמשך, ננתח את ההשלכות המשפטיות של השווקים האלקטרוניים בכלל ובתחום הטיסות בפרט, השפעתם על ענפי המסחר השונים. לסיום, יוצג דיון המציג מסקנות בעלות השלכות ארוכות טווח על הפגיעה בפרטיות בשימוש בטכנולוגיה לתועלת הצרכן.

 

1. מבוא

2. רקע

2.1 התפתחות מערך הזמנת טיסות

2.2 רכישה פיזית מול רכישה וירטואלית

2.2  הסבר ההבדל

2.2.2 סליקה באינטרנט

2.3 היקף התופעה

2.4 דוגמאות לאתרי השוואת מחירים

3.  השלכות לשווקים אלקטרונים

3.1 הפרסום המקוון.

3.2 פרטיות ברשת

3.2.1 חוק הפרטיות

3.2.2  עוגיות

3.3 אובססיית מדינה: אתרי השוואות מחירים

3.4  שינוי שיטת תמחור – הפרדה למרכיבי טיסה

4.  דיון

4.1 הצורך בחקיקה באינטרנט

4.2 עולם ללא סוכנים

4.2.1 ניתוח כוחות השוק

4.3 מעבר לתמחור דינמי

5. סיכום ומסקנות

6. בביבליוגרפיה.

470.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אינטרנט | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
7512
היקף עמודים:
26
מספר מקורות:
13
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.