במסגרת עבודה זו ביצענו תהליך אבחון ארגוני ביבואן מכוניות אינפיניטי בישראל. במסגרת התהליך ביקרנו בסוכנות אינפיניטי ובוצע ראיון עם מנכ"ל החברה, מר שמעון זיקרי. בנוסף, נבחן אתר האינטרנט של אינפיניטי ישראל ונעשה שימוש בראיון שמר זיקרי העניק לאתר "אוטו" בספטמבר 2017[1].
בראיון הועלתה על ידי המנכ"ל בעיה שהיא היקף מכירות נמוך של הסוכנות. לדעתו, היקף המכירות הנמוך נובע מחוסר ההתאמה בין אנשי המכירות שלו לבין קהל הלקוחות הפוטנציאלי. הוא ציין חוסר התאמה זו כמצב קיים, ואף ציין שזו בעיה המאפיינת כל שוק מכוניות היוקרה בישראל. בעבודה זו ננסה לעמוד על סיבות וכשלים בתוך הארגון המעצימים בעיה זו, ונציע פתרונות מעשיים ליישום וזאת במטרה להגדיל את היקף המכירות.
לפני שיהיה ניתן לנתח את יבואן אינפיניטי ואת פעילות המותג בארץ, יש להבין מהם המאפיינים והקשיים הייחודים איתם יש להתמודד בשיווק מותגי יוקרה. שוק היוקרה התפתח רבות בשנים האחרונות כשהוא מתפשט לעוד תחומים ופונה לקהלים נוספים מלבד העשירונים הגבוהים ביותר. תופעה זו מוסברת על ידי Yeoman and McMahon-Beattie (2005) באמצעות מספר הסברים. ההסבר הראשון טמון בכך שבימינו לצרכנים יש יותר כסף פנוי מאי פעם בשילוב העובדה שהחברה היום מעודדת יותר מתמיד ערכים של התבלטות של היחיד, הצטיינות ואורח חיים בריא. התוצאה היא שהצרכנים מרשים לעצמם לקנות מוצרים איכותיים יותר ויקרים יותר. הסבר נוסף שכותבים אלו מציגים קשור לסטטוס שמוצרי היוקרה מקנים למחזיק בהם.