שיתופי פעולה בין ארגונים

מזהה: 3869

שיתוף פעולה מתקיים בדרך כלל בשוויון בין שתי ישויות , מדובר ב"מערכת יחסים הדדית, רצונית ומוסכמת ולא בהכרח סימטרית, המתקיימת בין חברי קהילה למען קידום נושא משותף" ( זיכלינסקי 1993 ).שיתוף הפעולה הינו תהליך התפתחותי בו מתקיימים יחסי גומלין ישירים בין בעלי אינטרסים במטרה לקדם מטרה משותפת.

 

הסיבות לשיתוף הפעולה הינן :

קיים מצב אותו רוצים לתקן, לשפר או לשנות.
אין בידי הארגון (תושבים או אנשי ממסד) את כל המשאבים הדרושים.
קיימים גורמים אחרים, שיש בידם משאבים הנחוצים לתושבים או לארגון.(חומריים ,ואנושיים)
אין באפשרות אחד השותפים הפוטנציאלים למיזם לפעול עצמאית ללא סיוע האחר.

( זיכלינסקי, יורק ,1993)

ממחקרים שנעשו במחצית המאה הקודמת עולה כי לא אחת נעשים שיתופי פעולה גם בין יריבים ו/או מתחרים החלוקים בדעותיהם אך חייבים להתפשר על מנת להשיג מטרה משותפת ." שיתוף פעולה יעיל מאפשר לארגונים לשמור על עצמאותם בנושאים השנויים במחלוקת ובד בבד לעבוד ביחד בנושאים בם הושגה הסכמה "( ליטבק , והילטון,1962 )

מחקרים שנעשו בעשרים השנה האחרונות מעידים על כך שקיימת תחרות וחילוקי דעות גם בארגונים ללא כוונת רווח בדיוק כמו בעסקים ( זיכלינסקי ויורק ,1996 ) , על מנת קדם את העניין המשותף יש צורך לפתור את בעיות התקשורת בין הארגונים תוך העצמת המטרה המשותפת על מנת להצליח בתהליך .

70.00 ₪
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
1159
היקף עמודים:
4
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.