תוכנית ירוקה לחברת אגד

מזהה: 2762
מאמר חם

 

1.       הצגת הארגון – אגד הינה מפעילת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל, ואחת מחברות התחבורה הציבורית הגדולות בעולם. קואופרטיב אגד, נוסד בינואר 1933. אגד מספק שירותי הסעה ציבוריים בהיקף של כ- 48% מקווי השירות בארץ. הנימוקים להכנת תוכנית ירוקה לחברת אגד נובעים ממספר סיבות:

כלי הרכב הפרטיים צורכים רק כ- 20% מהאנרגיה, אך  גורמים לכ- 92% מזיהום האוויר. 

חברת אגד הינה חברת הסעות מהגדולות בישראל להסעת המונים, המייצרת אלטרנטיבה סביבתית לנסיעות ברכב פרטי ולפיכך יש חשיבות גבוהה לכך שצי האוטובוסים של אגד אכן יתרמו לצמצום זיהום האוויר הנגרם מרכבים פרטיים וישפרו את איכות הסביבה של מדינת ישראל.

אגד העמידה בחזונה את השמירה על איכות הסביבה כערך עליון שהחברה שואפת לשמור עליו. כחלק מהחזון החברה, החברה  מקפידה על עמידה בתקנים סביבתיים מתקדמים (כגון: איזו   14001) ולפיכך קיימת חשיבות להכנת תכנית ירוקה דווקא לחברת אגד.

2.       הצגת המפגעים הסביבתיים והשלכותיהם על הארגון והסביבה – להלן המפגעים הסביבתיים והשלכותיהם על הארגון והסביבה:

זיהום הנגרם מרכבים פרטיים – ע"פ  הלמ"ס (2015) בישראל נכון לשנת 2014 2.95 מיליון כלי רכב כאשר 2.4 מיליון כלי הרכב הינם רכבים פרטיים. הנתונים מראים כי לכל 1,000 תושבים יש כ- 350 רכבים פרטיים. בעיית זיהום אוויר כתוצאה מפליטת מזהמים מתחבורה מחריפה והולכת בכל העולם, בין היתר בשל הגידול המהיר במספר כלי הרכב (ראה נספח). Vanger & Tabachnik (2011). "מקור מזהמי האוויר הנמדדים בתחנות התחבורתיות הוא אכן תחבורה" (1999) Vanger. 

75.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
איכות הסביבה | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
1186
היקף עמודים:
5
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.