בשנים האחרונות, ניתן לציין שינוי מהפכני באופן שבו האזרח המערבי הממוצע צופה בטלוויזיה. עד לפני כמה שנים, היה חשש של ממש ובעיקר חוסר וודאות גדולה לגבי עתידה של הטלוויזיה (יחד עם שאר הפלטפורמות המסורתיות, כמו הרדיו והעיתון), שעודנה משפיעה בצורה אקוטית על אחד התלויים העיקריים בפלטפורמות אלו – הפרסומות. המחשב והאינטרנט, וכמובן – הטלפון החכם, יצרו שינויים יוצאי דופן באופן שבו מסכים נצרכים בימינו, לרבות הטלוויזיה. שינויים אלו, אילצו את הפלטפורמה הטלוויזיונית להשתנות ולהתפתח, כפי שאכן קרה בסופו של דבר (Burroughs, 2019).
השינוי המרכזי והבולט במציאות הנוכחית, היא זו של טכנולוגיית ׳הזרמת המדיה׳. טכנולוגיית הזרמת המדיה, קיימת זה זמן רב כאפשרות לגיטימית לצפייה בתוכן וויזואלי או ווקאלי, אך רק בשנים האחרונות בחסות הפס הרחב והאינטרנט המהיר הממוקם בבתים, ודור 4 (ומעלה מכך) ברשתות הסלולאריות, הביא לשינוי מהותי באופן הצריכה, ולבסוף גם חדר אל הטלוויזיה הביתית שעם הזמן מקבלת יותר ויותר פונקציות המזכירות את המחשב הביתי, כמו הצפייה דרך האינטרנט, הדפדפן, ועוד (Yuan, 2017).
אחד הסמלים החשובים והמשמעותיים למהפכה זו היא חברת ׳נטפליקס׳. חברת ספקית התוכן, הייתה עד לפני כמה עשורים, לא יותר מחברה אמריקאית מקומית שהייתה מאפשרת השכרה פשוטה של תקליטי DVD. כיום, היא מובילה את ההצלחה הגדולה של שירותי הזרמת המדיה, עם טכנולוגיה שנמצאת אצל מאות מיליוני משתמשים בכל העולם, כאשר מרבית הטלוויזיות כיום מחזיקות בממשק המתאים ל-׳נטפליקס׳ (ומוכן בלחיצת כפתור ייעודית), וכאשר ישנם מספר בלתי מוגבל של תאגידי ענק המבקשות להקים שירות משלהם ולנגוס בנתח השוק העצום ש-נטפליקס חולשת עליו כיום כמעט לבדה.
תמצית
1. מבוא
1.1 הזרמת מדיה ושימושים נפוצים של הטכנולוגיה
1.1.1 הזרמת מדיה – רקע והגדרות
1.1.2 סוגים של הזרמת תוכן למשתמש
1.1.3 יו-טיוב, נטפליקס ודומותיה
1.2 משתנה בלתי תלוי – איכות הווידאו
1.2.1 הגדרה ומדידה
1.2.2 תפיסת המשתמש את איכות הצפייה
1.3 סולם איכות החוויה
1.3.1 הגדרה ומדידה
1.3.2 קריטריונים של איכות חווית המשתמש
1.4 הקשר בין איכות הווידאו לבין איכות החוויה של המשתמש
2. מטרת המחקר
2.1 משתני המחקר
2.2 שאלות ממוקדות
2.3 השערות המחקר
3. שיטות המחקר
3.1 מחקר כמותי-אמפירי
3.1.1 דגימה
3.1.2 מדידה
3.1.3 אופן איסוף הנתונים
3.2 מחקר ניסויי
3.2.1 דגימה
3.2.2 מדידה
3.2.3 אופן איסוף הנתונים
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית
4.1.1 התפלגות נבדקי המחקר הכמותי
4.1.2 התפלגות נבדקי הניסוי
4.2 בחינת השערות המחקר
4.2.1 שאלת המחקר המרכזית
4.2.2 השערה א׳ – הפרעות בטעינה
4.2.3 השערה ב׳ – הפרעות באיכות התמונה
4.2.4 השערה ג׳ - איכות הקול
4.2.5 השערה ד׳ - בעיות התחברות
4.2.6 השערה ה׳ - בעיות בתרגום
4.3 ממצאים דמוגרפיים נוספים
4.3.1 ממצאים דמוגרפיים במחקר הכמותי-אמפירי
4.3.2 ממצאים דמוגרפיים במחקר הניסויי
5. דיון וסיכום
5.1 אספקטים שונים של איכות ווידאו
5.2 בין איכות ווידאו ואיכות חוויה
5.3 סיכום, מגבלות ומחקרי המשך
6. מקורות
נספחים
נספח א׳: שאלון הסקר הכמותי
נספח ב׳: שאלון הניסוי
נספח ג׳: הצעת מחקר מאושרת
נספח ד׳: תכנית עבודה