מבוא
הטמעת טכנולוגיות למידה בארגונים שונים מלווה לא פעם בלא מעט אתגרים וחסמים מול גורמים שונים בארגון – החל מהנהלת החברה הנדרשת להשקיע כלכלית בפרויקט ועד לעובד הזוטר הנדרש להטמיע את תהליכי העבודה החדשים פן יישאר מאחור. באחריות מחלקת ההדרכה בארגון לקיים הסברה מסודרת ליעילות והאפקטיביות של השימוש בטכנולוגיות למידה בארגון.
התפתחות הדיגיטלית המואצת בעשור האחרון מחייבת את הארגונים להישאר מעודכנים בכל היבט – הן ברמת תהליכי העבודה, המערכות הפועלות בארגון והן מבחינת תהליכי ההדרכה ושימור הידע בארגון. מדובר למעשה בשני היבטים שונים, מחד שמירת חדשנות התפתחותית בארגון (כלפי חוץ) וייעול תהליכי העבודה הפנימיים.
משבר הקורונה אילץ את הארגונים לשנות את כללי המשחק בארגון. ההתנהלות שחוו עד היום איננה יכולה להתקיים וכעת באחריות הנהלת הארגון לקיים את הארגון בכללי משחק שונים וחדשים שלא היו קודם. מתוך כך, הנהלת הארגון נדרשת להטמיע ולעשות שימוש מוגבר בטכנולוגיות למידה באופן מהיר על מנת להמשיך והתנהל בצורה מקצועית ואפקטיבית המותאמת לתקופה הנוכחית. על מנת לערוך תהליך נכון על הארגון להיערך בצורה אופטימלית כל שהפתרונות יהיו מותאמים לכלל עובדי החברה, וכן שימוש במערכת לניהול למידה על מנת לבנות מסלולי למידה מותאמים לכל אחד מהעובדים.
במאמר זה נבחן את השפעתו של משבר הקורונה בכל הנוגע לתפיסת הארגונים בכל הנוגע לטכנולוגיות למידה בארגונים, בפרט ולתהליכי למידה בעת הקורונה בכלל. תהליך הטמעת תהליכי למידה טכנולוגיים תוך כדי משבר ובעת לחץ, עשויים להיות שונים מהטמעתם בשגרה ולכן קיימת חשיבות לחשיפת הכלים הרלוונטיים השונים, תוך כדי המשבר, על מנת לשנות את האופן והתמהיל בו ייעשה שימוש בטכנולוגיות למידה בעתיד.