הקדמה
בניסיון להבין את האופן בו עובד פועל בארגון, חשוב לנסות להבין מהיכן הוא מונע. אחד המניעים הגדולים והמשמעותיים הינו תחושת המחויבות שחש העובד כלפי הארגון. תחושת מחויבות יכולה לנוע מתחושת מחויבות רגשית המבטאת את הקשר העמוק והחיובי שהעובד יצר עם הארגון וההזדהות שהוא חש כלפי מטרות הארגון. כמו כן, ישנה גם מחויבות מתמשכת המשקפת מחויבות המבוססת על המודעות אודות העלויות הנתפסות, הכלכליות והחברתיות שבעזיבת הארגון ומחויבות נורמטיבית המשקפת את המחויבות הנתפסת כלפי הארגון וכזו המושרשת בנורמות הדדיות.
עבודה זו תציג את הדינמיות שבתחושות המחויבות שעובד חש כלפי הארגון וכיצד אלו מניעות אותו בעבודה ואף כיצד מניעות אותו להתפטר. המקרה ינותח באמצעות הצגת המקרה של מ'- עובדת מסורה בארגון, שהחלה בתהליך של התקדמות ועשייה בארגון, שלבסוף הסתיים בתחושת שחיקה וברצון להתפטר. המקרה של מ' יתואר בעיקרו באמצעות המודל של Meyer and Allen (1991) ויוצגו ההשלכות של התיאוריה כהלכה למעשה.
תיאור האירוע
מ' עבדה במשך השנתיים האחרונות כמנהלת תיקי לקוחות בחברה המתמחה בשיווק דיגיטלי. מ' התחילה לעבוד בחברה זו במטרה להתפתח ולהתקדם בתחום השיווק הדיגיטלי. מהר מאד התקדמה בחברה וניתנו לה עוד ועוד מחויבויות ותחומי אחריות נוספים, עד כדי כך שכעבור כשנה מ' ניהלה את שני תיקי הלקוחות הכי גדולים בחברה וכן, ניהלה צוות של עובדים תחתיה. במשך כל עבודתה בחברה, מ' גילתה מסירות ואחריות לעבודה, אשר בין היתר התבטאה בעבודה במשרד עד השעות הקטנות הלילה לשם היערכות לקראת פגישה עם לקוחות ועבודה מהבית בסופי שבוע.