בניית הדרכה כמשחק
א. הארגון שבחרתי הינו אור לציון, מדובר בעמותת מלכ"ר- ארגון שמטרתו השמה חוץ ביתית לילדות ונערות בסיכון.
הארגון נמצא בעיר יבנה, זהו ארגון מקומי המיועד לילדות ונערות בסיכון מן המגזר הדתי אשר הופנו למסגרת על ידי רשויות הרווחה.
מטרת העל של הארגון: לדאוג להתפתחותן התקינה של חניכותיו בכל התחומים: התפקודיים, התנהגותיים, הרגשיים והלימודיים.
הסך הכולל של המתחנכות בארגון הוא 72 בנות, והן מחולקות בחמישה משפחתונים הפזורים בתוך הקהילה.
המבנה הארגוני: הארגון מחולק באופן בו יש מנהל כללי של הארגון, תחתיו מנהל האחראי להתנהלות המשפחתונים מהבחינה הטכנית, תחתיו שתי עובדות סוציאלית האחראיות על הקשר עם ההורים והדרכה חינוכית לאימהות הבית. תחתיהן פועלות אימהות בית האחראיות על התנהלותם הסדירה והיום יומית של המשפחתונים ותחת אימהות הבית ישנן מדריכות אשר תפקידן לסייע לאימהות הבית בניהול המשפחתון.
ב. הצורך הארגוני: תלונות מצד הנהלת בתי הספר בהן לומדות חניכות המוסד על כך שהחניכות מופיעות ללא ש.ב מספקים ומתלוננות על עייפות מרובה- מה שפוגע באפקטיביות הלמידה בבית הספר, הובילו את הארגון לבחון את הגורמים לכשלים אלו.
מהעולה בשטח נראה כי אימהות הבית האחראיות על התנהלות סדר היום במשפחתונים מתקשות ליצור סדר עדיפויות נכון בניהול הזמן ועל פיו להתנהל.
כך נוצר מצב שמטרת העל של הארגון- קידום הבנות בכל התחומים אינה מתממשת כיוון שאמהות הבית מתקשות לצור סדר עדיפויות נכון של פעילויות כך שפעילויות פחות חשובות לקידומן של הבנות כמו יציאה לקניות והחלפת חוויות מהווי היום- נמשכות ע"פ זמן רב, ולפעילויות חיוניות כגו' שעורי בית, שינה מספקת וקימה בזמן לא נותר זמן מספק.
מדובר בפער ברמה האישית של הארגון.