ניהול ההון האנושי בחברת בזק בינלאומי
חברת בזק בינלאומי
בזק בינלאומי, הינה ספקית מובילה של שירותי אינטרנט ותקשורת בינלאומית. החברה הוקמה בשנת 1996 כחברה בת בשליטה מלאה של חברת בזק.
החברה מספקת שירותים לשני מגזרים עיקריים – מגזר לקוחות פרטיים ומגזר לקוחות עסקיים. מחזור הפעילות של החברה הסתכם בשנת 2015 בכ-1.5 מיליארד ₪.
בשנת 2014 העסיקה החברה כ-1,950 עובדים מתוכם 1100 עובדי מטה ו-750 עובדי שירות ומכירה.
בכל אחד מאגפי החברה משובץ רפרנט מאגף משאבי. תפקיד הרפרנט לקשר בין האגף התפעולי לאגף משאבי האנוש ולדאוג להשלמת הצרכים שעולים באופן שוטף באגף על ידי אגף משאבי האנוש בתחומי הגיוס, ההדרכה, הרווחה וכו'.
בפני אגף משאבי אנוש של בזק בינלאומי ניצבים מספר אתגרים. החברה הינה חברה טכנולוגית וחברה המבוססת על מערכי שירות ומכירה עתירי כוח אדם. כתוצאה מכך נדרש אגף משאבי האנוש בבזק בינלאומי לטפל בקשת רחבה של מקצועות, חלקם בעלי אפיון ממוקד. בנוסף, על פי רוב, תקופת העבודה של אנשי השירות והמכירות הינה קצרה – כשנה בממוצע, נדרשת המערכת לגיוס שוטף של עשרות עובדים בחודש ולעיצוב מדיניות תגמול שתבטיח שימור מירבי של העובדים במערכת.
ניתוח תחומי העיסוק של אגף משאבי האנוש
הדרכת עובדים ופיתוח מנהלים
בשנים האחרונות החלה בזק בינלאומי לפתח את תחום ההדרכה ופיתוח המנהלים באופן מובנה ומתוך ראיה אסטרטגית כי תהליכים אלו יאפשרו את המשך צמיחת הארגון בתנאי הסביבה העסקית המורכבת בה פועלת החברה.
1. ניהול ההון האנושי בחברת בזק בינלאומי
1.1. חברת בזק בינלאומי
1.2. אגף משאבי אנוש
2. ניתוח תחומי העיסוק של אגף משאבי האנוש
2.1. הדרכת עובדים ופיתוח מנהלים
2.2. מערך הגיוס
2.3. תגמולים
3. דיון בקורתי
4. ביבליוגרפיה