מיזוגים ורכישות חוצי גבולות, קיבלו חשיבות רבה בשלושת העשורים האחרונים. הרכישות או המיזוגים הללו מהווים חלק גדול מהשקעות הישירות הזרות, העכשוויות. שנת 2015 למשל, היוותה שנה חזקה ביותר בפעילות של מיזוג ורכישה. מספר השיא של עסקאות מיזוג או רכישה, הונע במיוחד על ידי עסקאות חוצות גבולות שהמקור שלהן הוא מחברות חדות בשוק וכן מרכישה של חברות הממוקמות בתוך שווקים חדשים ((Rottig, 2017, p.8. על אף הפופולריות של העסקאות הללו, פרקטיקה עסקית ומחקר אקדמי חשפו כי מרבית העסקות חוצות הגבולות, לא הצליחו בהשגת היעדים וכי שיעורי הכישלון שלהם גבוהים ונעים בין 50 ל83 אחוזים. על אף הסיכוי הנמוך שלהן להצלחה, רכישות או מיזוגים נותרו עדיין כלי מפתח לשיתוף בין חברות והעסקאות הללו צפויות עוד לגדול. לכן נשאלת השאלה מה יביא להצלחה של עסקאות אלו. (Rottig, 2017, p.9).
מיזוגים בין חברות הפכו בשנים האחרונות לאסטרטגיה פופולרית שמטרתה להביא לצמיחת חברה או לרכוש משאבים חדשים ולאפשר לחברה לעמוד בדרישות המשתנות של השוק הגלובלי התחרותי. השאלה עם מי להתמזג היא למעשה סוג של משחק התאמות. שתי חברות הנמצאות במצב בו הן שוקלות להתמזג יחד מעלה שאלה האם תהיה התאמה ביניהם שתוביל להצלחה או חוסר התאמה שיוביל לכישלון של עסקת המיזוג. מחקרים רבים בתחום של מיזוגים ורכישות בחנו את השאלה האם עסקאות מיזוג או רכישה הם מצליחות ואם כן מהו או מהם הגורמים אשר מניעים את ההצלחה הזו ( Rao, Yu & Umashankar, 2016, P.3).
מבוא
הצלחה במיזוגים ורכישות
הגורם התרבותי והבדלי תרבות בארגונים
תרבות
תרבות ארגונית
השפעת התרבות על הצלחת הביצוע של תהליכי מיזוג ורכישה – ניתוח המשתנים
סיכום ומסקנות
בביליוגרפיה