השפעת מרחק תרבותי ורמת השחיתות במדינת היעד על בחירת דפוס פעילות רכישה של חברות באירופה

מזהה: 3135
מאמר חם

חברות וארגונים עסקיים בימינו מתמודדים עם מציאות מורכבת בה הגלובליזציה היא מרכיב משמעותי ביותר. התפתחות הטכנולוגיה הביאה לצמצום המרחקים הגיאוגרפיים ומאלצת את החברות להפוך לבינלאומיות ולצאת לשווקים מחוץ למדינות המקור שלהן. מעבר ליעילות ושמירה על רווחיות, ישנו מניע נוסף מאחורי העלייה בהשקעות החוץ של חברות והיציאה לשווקים בינלאומיים שהוא קידוש הערכים של צמיחה, התפתחות וחדשנות. מצב זה מאלץ חברות לחפש אפיקים חדשים למילוי יעדים אלו. במקרים רבים, יציאה לשווקים חדשים היא הדרך המהירה אם לא היחידה של חברות אלו להשגת צמיחה.

בשני העשורים האחרונים המספר וההיקף של רכישות אסטרטגיות באמצעות השקעות חוף ישירות (Foreign Direct Investments- FDI), או רכישות מעבר לים (Cross Border Acquisitions- CBA) הלכו וגדלו והפכו למנוע משמעותי מאחורי הצמיחה הכלכלית הבינלאומית (Deng and Yang, 2015; Frankel and Formen, 2017). יותר מכך, מיזוגים ורכישות נתפסים כפעולות מהחשובות והמשמעותיות ביותר שעסקים יכולים לבצע, הן מצד המוכרים והן מצד הקונים (Mulherin et al, 2017). מאחורי תופעה זו עומדת תפיסה על פיה מיזוגים ורכישות הם כלי מרכזי עבור חברות וארגונים ליצירת שווקים חדשים, חיפוש טכנולוגיה חדשה ויצירת יתרון תחרותי על פני המתחרים (Bauer et al, 2016; Luu, 2016). על כן, בעולם הגלובלי של ימינו, הממוקד בחדשנות וצמיחה, העלייה בהיקף עסקאות הרכישות והצמיחה אינה מפתיעה. גודל הוא יתרון, ומיזוגים ורכישות מהווים מענה לצורך זה בצורה מיידית ומהירה הרבה יותר לעומת כלים אחרים כמו צמיחה פנים ארגונית לאורך זמן.

 

תוכן עניינים   

מבוא  

1.            משתנה בלתי תלוי ראשון- מרחק תרבותי 

2.            משתנה בלתי תלוי שני- שחיתות ציבורית   

3.            משתנה תלוי – דפוס הרכישה של החברה הרוכשת במדינת היעד 

4.            השפעת מרחק תרבותי ושחיתות ציבורית על דפוס הרכישה  

5.            סיכום ודיון 

ביבליוגרפיה 

515.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
8231
היקף עמודים:
22
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.