מיזוגים ורכישות משמשים כיום כלי מרכזי בעולם העסקים המודרני לצורך הגדלת נפח עסקים, הגדלת יעילות ותחרותיות של חברות וכניסה של חברות בינלאומיות לשווקים חדשים במדינות ובשווקי מטרה המרוחקים ממדינת או שוק המקור של החברה הרוכשת או הממזגת. קצב השינויים המהיר בעולם העסקי והתעשייתי מכתיב הסתגלות מהירה ויעילה בעלויות נמוכות ופרקי זמן קצרים. פעולות הקמה של תשתיות חדשות או מערכי ייצור חדשים אינו יעילות במקרים רבים בשל הזמן והעלויות הנדרשות. בחלק גדול מהמקרים פעולת המיזוג והרכישה מיועדת לרכוש מומחיות או ידע קיימים ללא הצורך בפיתוח משלב הבסיס ועל ידי כך הגדלת היעילות והתחרותיות של החברה הממזגת (Kaul, 2015). מטרות נוספות הינן יצירת סינרגיה בין החברות ורכש ידע המאפשר השתלטות או הובלה בשוק ייעודי (Choi, 2012). בעולם העסקים המודרני, תהליכים של מיזוגים ורכישות מבוצעים בין חברות הנמצאות במרחק פיזי גדול או בתרבויות ארגוניות ולאומיות הנבדלות זו מזו ברמות שונות. קיימים מספר רב של תתי הגדרות לתהליכי מיזוג ורכישה ברמת התהליך (מלא או חלקי), בייעוד (רכש ידע, רכש משאבים ייחודיים וכדומה) ובביצוע על ידי השתלטות עוינת או מרצון (Gomes, 2013).
תהליכי מיזוג ורכישה הינם תהליכים מורכבים הדורשים תכנון מקדים ופרטני של התהליך עצמו ושלב האינטגרציה שלאחריו, כמו גם לימוד החברה א הפעילות שתמוזג או תירכש, לוחות הזמנים הנדרשים ובעיקר הבנת השונות בתרבות האירגונית של החברה שתירכש או תמוזג על מנת להבין את הקשיים העומדים בפני היישום. פרמטר נוסף וחשוב הינו מערך התקשורת שנבנה לפני במהלך ולאחר התהליך על מנת לאפשר חיבור טוב של העובדים וההנהלות של שתי הארגונים, למזער חששות והתנגדויות ולמנוע עזיבה של אנשי מפתח בשתי החברות, עזיבה שעלולה לגרום לכישלון התהליך.
1. מבוא
2. מיזוגים ורכישות
2.1 רקע כללי
2.2 סיבות לביצוע מיזוגים ורכישות
2.3 סוגי מיזוגים ורכישות
2.4 קשיים וחסמים בביצוע מיזוגים ורכישות
3. פערי תרבות
3.1 פערי תרבות לאומיים
3.2 אופן מדידת פערי תרבות
4 איכות התקשורת בין אירגונית
4.1 רקע כללי
4.2 מדידת איכות תקשורת
5. הצלחת מיזוגים ורכישות
5.1 גורמי מפתח להצלחה
5.2 אופן מדידת הצלחת מיזוגים ורכישות
6. דיון בשאלת המחקר
7. עיקרי סיכום ומסקנות
7.1 מסקנות עיקריות
7.2 המלצות למנהלים
7.3 טבלת מאמרי הליבה
8. ביבליוגרפיה