תהליכי הגלובליזציה המואצים בעשורים האחרונים הביאו לעליית אחוז החברות הרב לאומיות הפועלות במספר מדינות מעבר למדינת המקור. כחלק מהבטחת הצלחת החברות ומקסום הפוטנציאל המסחרי והשיווקי, עלתה באופן ניכר החשיבות של עובדים המוצבים מטעם החברה במדינות יעד שונות ממדינת המקור. ההצבות הינן הן בתחום הטכני-תפעולי, בתחום השיווק הלוגיסטיקה והמסחר, בתחום ניהול משאבי אנוש ובתחום הניהול הבכיר על כל דרגיו. הצלחת עובדים אלו הנקראים "מוצבים" מהווה גורם חשוב בהצלחת פעילותה של החברה במדינות היעד. (Koveshnikov, 2014).
במסגרת תפקידים אלו נאלצים העובדים להתמודד עם הסתגלות לתרבויות זרות, למנהגים שונים ולא שגרתיים ונדרשים ליצר במהירות רשת יחסים עסקיים וחברתיים עם הסובבים אותם והכפיפים או הממונים במשרדי הארגון ועם הסביבה. בנוסף לכך מתלווים למעבר קשיים אובייקטיביים הקשורים להשתלבות בן/בת הזוג, תמיכה במשפחה, שינויים בהכנסה ומערכת הקשיים הנובעים מעצם אישיות המועמדים או המועמדות ויחס הכפיפים/עמיתים בארגון אליהם. (Awais, 2014).
בעבודה זאת ייסקר, בשלב ראשון נושא תפקיד המוצבים ויכלול את הגדרת המושג, התפתחות ומגמות בעולם, קשיים בביצוע התפקיד וכיצד מודדים הצלחה או כישלון בתפקיד. כמו כן ייסקרו גורמים מרכזיים היכולים לתרום להצלחתם של המוצבים בביצוע התפקיד לאורך תקופת הקדנציה. בנוסף ייסקרו בחלק זה השלבים המרכזיים אותם עוברים המוצבים. החל מבחירתם לתפקיד על ידי הארגון ועד לתקופת הזמן שאחרי סיום התפקיד. בחלקה השני של העבודה תינתן סקירה קצרה על נושא השונות התרבותית ועל חמשת המאפיינים המרכזיים להבדלים בתרבויות חברתיות ואירגוניות לפי המודל של הופשטדה.
מבוא
מוצבים
סקירה כללית והגדרות
כישלון של מוצבים
גורמי הצלחה של מוצבים
שונות תרבותית
השפעת מגדר ושונות תרבותית על הצלחת מוצבים
סיכום, דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה