פרק א
שאלת המחקר, שדה המחקר, השערות המחקר ושיטות העבודה
א- שאלת המחקר
האם ובאיזה אופן שימש האינטרנט בפרט והרשתות החברתיות בכלל ככלי תעמולתי בקמפיין הנחקר?
שאלות תומכות
א- איזה שימושים עשה המטה של "יש עתיד" באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט?
ב- כיצד "מותגה" דמותו של יאיר לפיד לקהל בוחריו בפרט ולציבור בכלל?
ג- האם הרשתות החברתיות תרמו לעלייה במעורבות הפוליטית? אם כן, איך?
ד- האם קיימים הבדלים בין "מיתוגו" של יאיר לפיד בקמפייל של 2015 לזה של 2013?
ב- שדה המחקר
מחקר זה יתמקד באתר האינטרנט הרשמי של מפלגת "יש עתיד" בבחירות לכנסת ה- 19 (2013) וה- 20 (2015).
ג- השערות המחקר
א- יאיר לפיד יוצג באמצעות אתר האינטרנט הרשמי של מפלגת "יש עתיד" כדמות צעירה, דינמית, כריזמטית
ומנהיגותית.
ב- האתר הרשמי של "יש עתיד" תרם לעליית המודעות הפולטית של הציבור בישראל.
ג- האתר הרשמי של "יש עתיד" סייע למפלגה להגדיל את כוחה האלקטורלי.
ד- יש הבדלים בין הצגת יאיר לפיד במדיה הדגיטלית בקמפיין של 2013 לנושא מחקר זה, 2015.
ד- שיטות המחקר
במחקר זה אשתמש באחת השיטות המתאימות ביותר לחקר סוגיות כמו נושא עבודה, שהוא תקשורת וחקירת טקסטים: מחקר איכותני. פירושו של עניין, תשומת לב תינתן לכל אחד מהתחומים הבאים: מלל, טקסטים, דימויים, תמונות, סרטים, מצגות ופירסומות. אבדוק כיצד כל אלה מועלים בקמפיין של מפלגת "יש עתיד" ככלי של שפה פוליטית. ניתוח שפה זה יתבצע בשלושה אופנים:
א- ניתוח השפה והטקסטים באתרים הרשמיים של "יש עתיד".
הקדמה
תוכן העניינים
פרק א: שאלת המחקר, שדה המחקר, השערות המחקר ושיטות העבודה
א- שאלת המחקר
ב- שדה המחקר
ג- השערות המחקר
ד- שיטות העבודה
פרק ב: סקירת ספרות
א- השפעת האינטרנט על הפוליטיקה
ב- ייצור של מידע פוליטי מקוון
1. שוק של רעיונות או תיבת תהודה
2. דמוקרטיזציה של מידע ושומרי סף באינטרנט ומחוצה לו
ג- קמפיינים מקוונים של פוליטיקאים ומפלגות
1. מיתוג פוליטי באינטרנט
2. שיטות וכלים של שכנוע פוליטי באינטרנט
3. מדיה חברתית ו- Interactivity Controlled
4. ביג דאטא Big Data
5. גיוס כספים מקוון
ד- קמפיינים מקוונים והחברה האזרחית
1. כלים דיגיטליים לגיוס וארגון פוליטי
2. מחאות ומהפכות
פרק ג: יש עתיד והמדיה החברתית
א- יאיר לפיד מלך הפייסבוק, האמנם?
1.בראשית: מסע הבחירות של יש-עתיד ב- 2015