הפרסום ברשת האינטרנט הולך ועולה לאורך העשורים האחרונים (Wu, 2012). לראיה, בשנת 2005 סך כל ההוצאות הכספיות על פרסום ברשת האינטרנט בארה"ב עמדו על סכום 10 של מיליארד דולר. סכום זה חולש על 5.3% מסך כל סכום ההוצאות על פרסום בארה"ב וגבוה ב - 30% מסכום ההוצאות על פרסום באינטרנט בהשוואה לשנת 2004. בנוסף, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באירופה, נכון לשנת 2009 תקציב הפרסום באינטרנט במדינות אירופה עלה לסכום של 14.7 מיליארד יורו (Shanahan & Kurra, 2011). בנוסף, בשנה זו תקציב הפרסום באינטרנט בארה"ב טיפס לסכום של 16.3 מיליארד יורו. הפרסום באינטרנט חולש על למעלה מ - 20% מסך כל סכום ההוצאות על פרסום באירופה (Tutaj & van Reijmersdal, 2012).
על רקע העלייה בפרסום ברשת האינטרנט מפרסמים ומנהלי ארגונים מעלים סימני שאלה בכל הנוגע לשאלות – האם הפרסום אפקטיבי בקרב כל שכבות האוכלוסייה? האם ישנם אינדיבידואלים או שכבות באוכלוסייה לגביהם הפרסום באינטרנט אינו אפקטיבי, ואף קשור לתוצאות שליליות? בהקשר זה, בעוד שמספר מחקרים קודמים העידו כי פרסום באינטרנט הביא לפיתוח עמדות חיוביות והגברת המודעות של הגולשים כלפי מותגים, מוצרים ו או השירותים המשווקים בפרסומת (Tutaj & van Reijmersdal, 2012), ממצאי מחקרים אחרים העידו כי הפרסום באינטרנט נתפס על ידי הגולשים כחודרני, לא אינפורמטיבי ומיותר. בנוסף, במספר מחקרים שנערכו בתחום נמצא כי הגולשים נוטים לשכוח במהרה את תוכן הפרסומות באינטרנט, ולכן, פרסום מסוג זה אינו אפקטיבי.