עם ההתקדמות הדרמטית של הטכנולוגיה בכלל, ורשת האינטרנט בפרט, החלה המדיה החברתית להפוך לפלטפורמת פרסום משמעותית עבור מפרסמים ומותגים רבים. מספר הולך וגובר של משתמשים מידי יום ברשתות המדיה השונות (אינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק) נחשפים לתוכן פרסומי הנוצר על ידי משפיעני רשת. מספר הולך וגובר של חברות ומותגים אשר עושים שימוש במשפיעני רשת על מנת לשפר את תדמיתו של המותג ולהגדיל את כמות הלקוחות וההכנסות (Martínez-López, Anaya-Sánchez, Fernández Giordano, & Lopez-Lopez, 2020). במסגרת עבודה זו אבקש לבחון את השפעת שיווק משפיענים על התנהגות וכוונות הרכישה של הצרכנים.
שאלת המחקר: האם קיים קשר בין שימוש במשפיענים בפרסום ברשתות חברתיות לבין התנהגות וכוונות הרכישה של הצרכנים?
משתנה בלתי תלוי: שימוש במשפיענים ברשתות החברתיות
משתנה תלוי: התנהגות וכוונת הרכישה של הצרכן – הסיכוי לרכישת המוצר.
השערה: ימצא קשר חיובי בין שימוש במשפיענים לפרסום ברשתות החברתיות לבין התנהגות וכוונת הרכישה של הצרכן. כלומר, היחשפות הצרכן לתוכן שיווקי/פרסום על ידי משפיענים תעלה את הסיכוי שהצרכן ירכוש את המוצר המפורסם.
שיטות וגישות המחקר:
עבודה זו הינה תאורטית-עיונית, דהיינו, תתבסס על סקירת ספרות מורחבת גרידא. פרק סקירת הספרות יציג את האינטגרציה בין ארבעה מאמרים של מחקרים אמפיריים בנושא, השוואת ממצאיהם, ובחינת מידת הלימתם זה מול זה. זאת במטרה להשיב על שאלת המחקר, וכן לבחון האם השערת המחקר אוששה או הופרכה.
ב. מבוא
ג. ניתוח נושא העבודה
1. שיווק משפיענים: המשגה ומאפיינים
2. פוסטים ממומנים – חשיפה או אי חשיפה והשפעתם על הצרכן
3. גורמים המשפיעים על כוונת הרכישה בקרב הצרכנים – גורמים מזרזים ומעכבים
3.1 סוג, ערך וסגנון התוכן השיווקי
3.2 מאפיינים ותכונות המשפיען
3.3 בקרה ושליטה של המותג על התוכן ופועלו של המשפיען
ד. סיכום – השפעת שיווק משפיענים על התנהגות וכוונות הקנייה של הצרכנים
ביבליוגרפיה