עבודה זו באה לחקור את ההשפעה של פרסומות בטלוויזיה על עמדת הצרכן. תעשיית הפרסום היא ענקית ומגלגלת מיליארדי הדולרים כל שנה. אחד הדרכים בהן תעשיית הפרסום מתבטאת היא פרסומות בטלוויזיה (Rawal, 2013). הטלוויזיה נוכחת כמעט בכל מקום, ולפיכך, עבור משווקי מוצרים שונים הטלוויזיה משמשת ככלי תקשורת לשיווק מוצריהם, בעיקר באמצעות פרסומות טלוויזיה Kumar, 2013)).
פרסומות טלוויזיה מאד נפוצות בעולם הפרסום, זאת היות ויתרונם העיקרי של פרסומות טלוויזיה טמון בכך שהן מגיעות לקהל יעד רחב מאד. יתר על כן, נמצא כי לפרסומת טלוויזיה ישנה השפעה על הצרכן ,(Rawal, 2013) ובמאמר זה נבדוק את הקשר בין פרסומות בטלוויזיה לעמדת הצרכן.
בעבודה זו גם נחקור את סוגי פרסומות הטלוויזיה. קיימת חלוקה אפשרית של פרסומות טלוויזיה לשני סוגים. הסוג הראשון הוא פרסומות מבוססות רגש, פרסומות אלו מיועדות לעורר את הרגש של הצרכן וכך להשפיע ולשנות את עמדתו שלו בנוגע למוצר או למותג המוצג בפרסומת. הסוג השני הוא פרסומות מבוססות שכל, פרסומות אלו מיועדות לפנות להיגיון הצרכן ומנסות לשנות את עמדתו לגבי המוצר דרך טיעונים שכליים Pham, Geuens, Pelsmacker, 2013)). בעבודה זו נבדוק האם סוגים שונים של פרסומות משפיעות באופן שונה על עמדת הצרכן.
חשיבות הבחינה של נושא זה נובעת מכך שאחת מהדרכים להערכת יעילות פרסומת היא לבדוק האם פרסומת זו משפיעה על עמדות הצרכן ומצליחה לשנות אותם (הורניק, ליברמן, 1996).
1 מבוא
2 פרסומות בטלוויזיה
2.1 פרסום מסחרי
2.2 פרסומות בטלוויזיה
2.3 סוגי פרסומות בטלוויזיה
3 עמדות הצרכן
4 פרסומות טלוויזיה כמשנות את עמדת הצרכן
4.1 פרסומות כמשנות את עמדת הצרכן באופן כללי
4.2 פרסומות המבוססות על רגש כמשנות עמדת הצרכן
4.3 הסברים לכך שפרסומות מבוססות רגש משפיעות על העמדה
5 סיכום
6 בביבליוגרפיה