למרות שהרשתות החברתיות אינן נחשבות לתופעה חדשה (שהרי ישנם משתמשים שכבר משתמשים ברשת החברתית הבכירה, ה-'פייסבוק', כמעט עשר שנים, ואילו היו בהחלט קיימות רשתות חברתיות לפניה), אין ספק כי ההבנה לגבי היכולת שלהם להשפיע באופן כה מהותי על חיי היום יום של כולנו, ממשיכה להילמד ובו זמנית הרשת החברתית עצמה משתנה תדיר ומקבלת צורה חדשה ומקבלת מקום רחב יותר בחיים של כולנו (Shen, Chiou, Hsiao, Wang & Li, 2016).
הנטייה של הרשת החברתית להשתנות ולהתפתח בקצב יוצא דופן, בתוספת של הטכנולוגיה המתקדמת והמתפתחת אף היא של הטלפונים החכמים, מציבים ומשתנים ברמה היום יומית את הדרך שבה אנחנו מתקשרים עם העולם, וכך מטשטשת לה ההפרדה העקבית שהתנהלה במשך השנים בין העולם הרגיל ובין "הווירטואלי", עד אשר יש אשר מוחים בשימוש במושג "הווירטואלי", כדי לבטא חלק זה מהמציאות (Hajli, 2015).
חדירה זו של הרשתות החברתיות לתוך חיי היום יום, הובילה אף, אם כי באיטיות ובהדרגה, את המפרסמים להכיר בפלטפורמה זו כפלטפורמה בעלת חשיבות ונחיצות שאין שני לה, וכך, בעיקר בעזרת הרשת החברתית הבכירה, ה-'פייסבוק', אלו מכירים דרכים חדשים לפנות לקונים הפוטנציאליים שלהם ולהביא להגדלה של המכירות. עבודת מחקר זו, תנסה להבין האם ומהם הגורמים שהופכים את הרשת החברתית לפלטפורמה בעלת עוצמה כל כך, שיש ביכולתה להגדיל את כוונת הקנייה בקרב הצרכנים, תוך הסתכלות והבחנה בסכנות הטמונות בכך (Tucker, 2014).
מבוא
1. הרשת החברתית
1.1 רקע
1.2 אפקטיביות בפרסום ברשת החברתית
2. מקומו החדש של הצרכן
2.1 הלקוח ברשת החברתית
2.2 הדינמיקה בין המשתמש לארגון ברשת החברתית
3. ביטויים של שיווק מסורתי ברשת החברתית
3.1 קשרים חברתיים
3.2 שיווק מפה לאוזן ברשת החברתית
סיכום
מקורות