1.1 הקדמה:
אמון צרכנים במותג הינו אחד ממשאבי העסק החשובים ביותר. זאת היות ואמון צרכנים מוביל להטמעה של המותג וללקוחות שחוזרים לקנות שוב. ולפיכך אמון צרכנים מביא להצלחת העסק. בשנים האחרונות אמון הצרכנים במותגים ירד. אחת הסיבות לכך הייתה נגישות המידה לצרכן עקב התפתחות הטכנולוגיה. ירידת האמון התבטאה בכך שצרכנים החלו מפקפקים בתוכן ואמינות הפרסומות המסחריות המסורתיות (Rawal, 2013). ועל בסיס זה התפתחה שיטת הפרסום דרך תקשורת פה לאוזן. צורת פרסום זו מתבססת על תקשורת ישירה בין מכרים הממליצים על מותגים מסוימים. זאת היות והצרכנים יותר נותנים אמון בהמלצת מכרים מאשר בפרסום המסחרי המסורתי (Kozinets, Wojnicki, Wilner, de Valck, 2010).
השימוש במדיית הרשתות החברתיות, גדל במידה עצומה בשנים האחרונות (Kaplan, (Haenlein, 2010. הפרסום ברשתות חברתיות מוגדר כפרסום על ידי תקשורת מפה לאוזן, וגם בו קיים בו שימוש רב Kozinets et. al, 2010)). לפיכך, חברות רבות משתמשות ברשתות החברתיות בשיטת פרסום של תקשורת פה לאוזן על מנת ליצור פרסום לשירותיהם ולמוצריהם Sinderen, Almeida, 2011)).
יתר על כן, מגזר הצרכנים שגדל במהירות כיום הינו מגזר הנשים (Mihyun Goodman, 2010). ונמצא כי נשים פרסום דרך תקשורת פה לאוזן יעיל במיוחד אצל נשיםHoy, Milne,) 2010). עקב הגידול בפלח השוק הנשי, החברות השונות נאלצות לעצב מחדש את אסטרטגיות המכירות שלהן, להסתגל למציאות החדשה ולחפש אסטרטגיות שיווק ייחודיות שיתאימו למגזר הנשי Marin, Pizzinatto, Giuliani, 2014)). לפיכך, נושא עבודה זו הוא אסטרטגית הפרסום המתאימה למגזר הנשים ואשר תניע אותן לתקשורת פה לאוזן על מנת לפרסם מותגים מסוימים.
1 מבוא
1.1 הקדמה
1.2 רקע תיאורטי
1.2.1 נשים כאוכלוסיית קנייה
1.2.2 אסטרטגיית המסר: פרסום שכלי לעומת רגשי
1.2.3 אסטרטגיית מסר שכלית
1.2.4 אסטרטגיית מסר רגשית
1.2.5 הפרסום המסורתי לעומת פרסום על ידי תקשורת מפה לאוזן
1.2.6 נשים ותקשורת מפה לאוזן
1.2.7 השפעת אסטרטגיות מסר שונות על נשים בעלות השכלה שונה
1.3 השערות המחקר
2 שיטה
2.1 אוכלוסיית המחקר
2.2 כלי המחקר
2.3 הליך המחקר
2.4 שיטת עיבוד הנתונים
3 ממצאים
4 סיכום ומסקנות
5 בביבליוגרפיה
6 נספחים
6.1 נספח א: שאלון המחקר
6.2 נספח ב': פלטים סטטיסטיים