עולם השירותים מהווה בכל המדינות המודרניות, את הבסיס הכלכלי שעליו המדינה מושתתת. שירות מאופיין ביחס למוצר (טובין), וכולל בין היתר את שירותי הבנקאות, הביטוח, התיירות, הבריאות, המסעדנות ועוד סקטורים רבים אחרים. שירות מסוגל להיות פונקציה אשר עומדת בפני עצמה למכירה, או חלק ממערך המכירה אשר מאפיין את איכות המכירה הניתנת (כמו למשל, השירות הניתן למכונת כביסה לאחר קנייתה, אם בעזרה בהפעלתה או בתיקונה במקרה הצורך) (Lund, D. J., & Marinova, 2014). הפרסום עבור מכירת שירותים נחשב לא אחת בתור כזה שצריך להיות שונה באופן מהותי מזה של מכירת טובין סטנדרטים, וזאת מהסיבה העיקרית כי שירות נחשב לחוויה דינמית, אשר מתחילה טרם עצם הרכישה, ונמשכת גם אחרי תום קבלת השירות (Stavrianea & Kavoura, 2015).
בשנים האחרונות, בהתאם לתפיסות פרסום בכלל הסקטורים, גדלה ההבנה כי לאינטרנט ולרשתות החברתיות קיימת השפעה של ממש ביכולת של מפרסמים להגדיל את מכירות השירותים ולהשפיע על צרכנים להשתמש בשירות אחד על פני אחר. המחקרים מראים כי הבנה זו התרחשה באיטיות יחסית, וכי עדיין אין אסטרטגיות ברורות ומוכחות העוסקות בדרך שבה על ארגונים לרתום את הרשת החברתית לטובת פרסום שירותים (Valos, Haji Habibi, Casidy, Driesener & Maplestone, 2016). יותר מכך, עוד ועוד מסיקים כי הרשת החברתית מטשטשת עוד יותר מבעבר, את ההפרדות המסורתיות של שלב השיווק מהשלבים האחרים בתהליך המכירה ונתינת השירות עצמו, מה שצריך להוביל לשינויים ארגוניים משמעותיים (Eleboda & Majekodunmi, 2015).
מבוא
1. האינטרנט והרשת החברתית כפלטפורמת פרסום
1.1 רקע
1.2 שירות ברשת החברתית
2. הצרכן בעולם הפרסום האינטרנטי
2.1 חשיבותו של המידע ברשת החברתית
2.2 הצרכן הצעיר
3. שירותים בעולם מקוון
3.1 כוחם של הרשתות החברתיות
3.2 תהליך המיזוג בין שירות לפרסום
סיכום
מקורות