הפרסום ברשתות החברתיות כאמצעי יעיל, אשר ההשקעה בו שווה לארגונים, נמצא מספר שנים בראש הדיון של בתי עסק ושל חוקרים במספר תחומים. אין ספק שקדמת הטכנולוגיה והגלובליזציה מרחיבה אופקים ומצמצת גבולות, מביאה אל פתחו של הצרכן אפשרויות אינסוף. באמצעות האינטרנט ופלטפורמות של מדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר והיוטיוב, נחשף הצרכן לשפע עצום ומגוון רחב של אפשרויות, המעניקות פתרונות ומענה לצרכים שלו. יחד עם זאת, ידוע וברור למשתמש הממוצע כי השימוש בפרופילים החברתיים נועד בעיקר לצורכי בידור וחברותא, החלפת רעיונות ושיתוף חוויות על בסיס אישי וקשה לו, לצרכן, לתפוס את האופן שבו הארגונים משתמשים בפלטפורמות האלו כאמצעי לפרסום. בזמן שחלק מהארגונים מרגישים שהפרסום בערוצים המסורתיים מספק אמצעים טובים וערוצי תקשורת אל הצרכן, עסקים וארגונים אינם יכולים להרשות לעצמם להתעלם מהצמיחה המהירה של הרשתות החברתיות, היקפי השימוש בהן והתפקידים שהן ממלאות בחיי הצרכן. החלפת כמויות הידע והמידע העצומות בין המשתמשים ברשתות החברתיות מדי יום יכולה להשפיע במידה רבה על המותג ועל הצורה בה הוא נתפס בעיניהם ובסופו של דבר להשפיע גם על החלטות הקניה שלהם. עבודה זו מבקשת לבדוק ולהבין האם קיים קשר ישיר בין הפרסום במדיות החברתיות לבין החלטות הקניה של הצרכן.
השערת המחקר ושיטת המחקר
בעבודה זו אתייחס לפרסום ברשתות החברתיות כמשתנה בלתי תלוי. החשיפה לפרסומות במדיה החברתית נמדדת בעיקר באופן כמותי, באמצעות נתונים סטטיסטיים של שעות חיבור והתעסקות אונליין של הצרכנים במגוון הרשתות החברתיות, ביניהן פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם.
מבוא
השערת המחקר ושיטת המחקר
פרק א: הרשת החברתית, מהי?
פרק ב: פרסום ושיווק ברשת החברתית
"קשרי לקוחות" - מערכת היחסים צרכן-מותג
פרק ג': חשיפה אקראית למותג
פרק ד: סיכום ודיון
ביבליוגרפיה