הפרסום הינו משמעותי בחיי הפרט בחברה המערבית. זאת עקב הכמות העצומה של הפרסומות להם הפרט נחשף מידי יום בחברה המערבית המודרנית Goodall, 2012)). סוגי הפרסומות השתנו ככל שחלפו השנים. מהפרסומות הכי פשוטות בטלוויזיה עד לפרסומות שנועדו לחנך ולצור מודעות. כיום מטרת הפרסומות היא לא רק ליידע הצרכן על קיום המוצר המדובר בפרסומת, אלה גם להשפיע על הדעה של הצרכן ולשנות את איך שהוא תופס וחווה את העולם סביבו Srivastava, Kumar, 2014)).
תיאורים סטריאוטיפיים אודות מגדר בסוגי פרסום השונים היוו נושא למחקרים רבים מאז שנות ה70 המוקדמות .(Huang, Lowry, 2015)נמצא כי ברוב אמצעי הפרסום הפרסומות רוויות במאפיינים של סטריאוטיפים מגדריים Goodall, 2012)). וכתוצאה מכך הפרסום המדיה הפך סוכן חברות רב עוצמה בהגדרת התפקידים "הראויים" לגברים ונשים בחברה המערבית .(Huang, Lowry, 2015)
עבודה זו תעסוק בסטריאוטיפים המגדריים המשודרים בפרסומות, כמו כן בהשפעתם של סטריאוטיפים אלה על תפיסת העצמי מבחינה מגדרית של הצרכן הצופה בפרסומות. עבודה זו גם תעסוק בהשפעה של פרסומות בעלות סטריאוטיפים מגדריים על הביטחון העצמי של נשים ועל עיצוב אורח החיים והנורמות בחברה.
המטרה של עבודה זאת היא לבחון את הנושא על מנת ליצור מודעות. זאת היות ומאפייני האישה בסטריאוטיפים המגדריים המוצגים בפרסום מבוססים על אידיאולוגיה גזענית ופטריארכלית. ולכן, העלאת המודעות לנושא אצל קהל הצרכנים יגרום להם לבחון המסרים הפרסומות באופן פעיל ולחפש את המשמעות מאחורי הדברים.