השפעת סטריאוטיפים מגדריים בפרסום על עיצוב אורח החיים של הצרכנים

מזהה: 1769
מאמר חם

הפרסום הינו משמעותי בחיי הפרט בחברה המערבית. זאת עקב הכמות העצומה של הפרסומות להם הפרט נחשף מידי יום בחברה המערבית המודרנית (Goodall, 2012). סוגי הפרסומות השתנו ככל שחלפו השנים. מהפרסומות הכי פשוטות בטלוויזיה עד לפרסומות שנועדו לחנך ולצור מודעות. כיום מטרת הפרסומות היא לא רק ליידע הצרכן על קיום המוצר המדובר בפרסומת, אלה גם להשפיע על הדעה של הצרכן ולשנות את איך שהוא תופס וחווה את העולם סביבו (2014Srivastava & Kumar, ).

תיאורים סטריאוטיפיים אודות מגדר בסוגי פרסום השונים היוו נושא למחקרים רבים מאז שנות ה-70 המוקדמות  (Huang & Lowry, 2015). נמצא כי ברוב אמצעי הפרסום הפרסומות רוויות במאפיינים של סטריאוטיפים מגדריים (Goodall, 2012). וכתוצאה מכך הפרסום הפך סוכן חברות רב עוצמה בהגדרת התפקידים "הראויים" לגברים ונשים בחברה המערבית (Huang & Lowry, 2015).

עבודה זו תעסוק בסטריאוטיפים המגדריים המשודרים בפרסומות, כמו כן בהשפעתם של סטריאוטיפים אלה על תפיסת העצמי של הצרכן הצופה בפרסומות מבחינה מגדרית. עבודה זו גם תעסוק בהשפעה של פרסומות בעלות סטריאוטיפים מגדריים על הביטחון העצמי של נשים ועל עיצוב אורח החיים והנורמות בחברה.

המטרה של עבודה זאת היא לבחון את הנושא על מנת ליצור מודעות. זאת היות ומאפייני האישה בסטריאוטיפים המגדריים המוצגים בפרסום מבוססים לעיתים על אידיאולוגיה גזענית ופטריארכאלית. ולכן, העלאת המודעות לנושא אצל קהל הצרכנים יגרום להם לבחון את המסרים בפרסומות באופן פעיל ולחפש את המשמעות מאחורי הדברים. ההבנה של המשמעות המסתתרת מאחורי מודל האישה במדיה יכולה לעזור לסנן את המסרים הללו ולא לאמץ תפיסות על בסיס סטריאוטיפים מזיקים (Goodall, 2012).

1. תקציר

2. מבוא

3. סקירת ספרות

     3.1  סקירת ספרות

     3.1.1 המגדר והתפיסה העצמית

      3.1.2 פרסום וסטריאוטיפים מגדריים

      3.1.3 סוגי סטריאוטיפים מגדריים בפרסום

      3.1.4 פרסומות כמשפיעות על התפיסה

      3.1.5 פרסומות המשתמשות בסטריאוטיפים מגדריים והשפעתם על תפיסת המגדר

      3.1.6 השפעתם סטריאוטיפים מגדריים על תפיסת המגדר

      3.1.7

      3.1.8 מטרות והשערות המחקר

.4 שיטה

     4.1   שיטה

            4.1.1 משתתפים

            4.1.2 כלי המחקר

            4.1.3 מערך המחקר

            4.1.4 אסטרטגיית ניתוח

.5 תוצאות

.6 דיון 

.7 ביבלגיוגרפיה

 .8 נספחים

515.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
קורס:
ניהול הפרסום
תגיות:
מגדר | מנהל עסקים כללי | שיווק ופרסום
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
8275
היקף עמודים:
28
מספר מקורות:
25
נספח נתונים:
יש
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.