בעשורים האחרונים, החברה המערבית (ובכלל), עדה לשינויים נרחבים באופן שבו חיי היום יום והתקשורת הבין אישית, כמו גם תקשורת ההמונים, מתעצבת ומשפיעה על סדר היום החברתי. המרחב הווירטואלי, או הסייבר ספייס (Cyber Space), נחשב לאחד מהתופעות הכי חשובות בהיסטוריה האנושית, מתוך השינויים שעדיין מתעצבים, בין היתר, באופן שבו צריכה וייצור משתלבים בחיי היום יום, ומאפשרים את התפתחותן של שירותים חדשים, ולבסוף, גם שיטות שיווק חדשות, המאלצות את הארגון להתארגנות מחדש, המתאימה לקצב חדש ותחרות חדשה, הכוללת את המגוון המקומי והגלובלי גם יחד (Hudders, Van Reijmersdal & Poels, 2019).
עולם הפרסום, נחשב באופן היסטורי לתחום, אשר השפעות טכנולוגיות מסוג זה, כמו התפתחותן של הפלטפורמות המסורתיות, האינטרנט, ולבסוף, הרשתות החברתיות, יצרו שינויים עצומים באופן שבו מסוגל המפרסם לנהל את מידת החשיפה של המסרים שלו, לנהל את עלויות הפרסום, ולבחון לעומק את התגובה של צרכנים לאותם מסרים, מרגע החשיפה ועד לכוונת הרכישה עצמה (אם לבסוף אכן מתממשת אחת שכזו). עם זאת, המרחב הווירטואלי, גם טומן בחובו סכנות, ואתגרים, הנובעים מהתחזקות הצרכן בתוך המרקם הווירטואלי, והצורך של הארגון להתעצב בהתאם לשינויים אלו (Veronica, Silvia & Lavinia, 2018).
המרחב הווירטואלי, הפך לקרקע פורה לתכנון ופיתוח של חשיפה של מסרים פרסומיים, אשר מטרתם בסופו של דבר להוביל לכוונת רכישה. לאורך השנים, ניתן לציין עשרות צורות ותופעות פרסומיות שונות, אשר לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות מסוגים שונים.
1. מבוא
1.1 הקדמה
1.2 סקירת ספרות
1.2.1 פרסום באינטרנט ומודעות גרפיות כשיטת פרסום
1.2.1.1 רקע
1.2.1.2 מאפיינים ושיטות של פרסום במרחב הווירטואלי
1.2.1.3 באנרים כשיטת פרסום
1.2.2 התנהגות צרכנית
1.2.2.1 רקע
1.2.2.2 מהתנהגות צרכנית לכוונות רכישה
1.2.2.3 אסטרטגיות שיווקיות להגדלת כוונות רכישה
1.2.3 השפעת באנרים על התנהגות צרכנית
1.3 השערות המחקר
2. שיטת עבודה
2.1 אוכלוסיית המחקר
2.2 כלי המחקר
2.3 הליך המחקר
2.4 שיטת עיבוד נתונים
3. ממצאים
3.1 השפעת הצבע של הבאנר על ׳הקלקה׳ על באנר
3.2 השפעת הצבע של הבאנר על כוונת הרכישה
3.3 השפעת המגדר הנשי על ׳הקלקה על באנר׳
3.4 השפעת המגדר הגברי על ׳הקלקה על באנר׳
4. סיכום ומסקנות
4.1 דיון על השערות ותוצאות המחקר
4.2 מסקנות כלליות ותרומת המחקר
4.3 מגבלות המחקר
4.4 המלצות למחקרי המשך
5. מקורות
נספחים
נספח א׳: שאלוני המחקר
נספח ב׳: תדפיסי SPSS