התנהגות צרכנים - ממ"ן 13 - 4 שאלות

מזהה: 2242
מאמר חם

1. מסר משווה עקיף- זהו מסר המשווה בין מותג של המפרסם לבין מותג המתחרים, בתכונות המבליטות את יתרון המותג. שכנוע באמצעות מסר משווה נעשה ע"י פניה שכלית אל הצרכן. מתבצעת השוואה בין  מותג גבינה לבנה של תנובה, לבין גבינות לבנות של חברות אחרות, בלא להזכיר את שמן (מסר עקיף). השוואה מסוג חידוד השוני של תכונה אופיינית- המצאות המלח במוצר. המטרה היא מיצוב הבדל המותג  - היתרון הבריאותי, בתודעת הצרכנים .

 

2. פניית המסר הנה מהסוג – פניה אל הרגש. מסר רגשי המעורר תחושות אותן מעוניין המשווק ליצור, כדי לחזק את אפקט השכנוע. פועל באמצעות קשרים אסוציאטיביים, דימויים, תחושות כגון תאווה, התלהבות, פחד.

נעשה שימוש דרכי טיעון הבאות: טענת התנסות – לא ניתן לאימות אובייקטיבי. מבוססת על יצירת רושם. מקבלת אישור באמצעות חוויה סובייקטיבית ישירה של הצרכן, ברגע ביצוע הרכישה.

 

3. אפקט המשיכה אומר כי חלה עליה בסיכוי הבחירה של אחד משני מוצרים מתחרים בעקבות כניסה של מוצר חדש הדומה למוצר מטרה יותר מאשר למתחרה שלו.

אפקט העליונות האסימטרית: שימוש במוצר מתחרה שמתפקד כפיתיון ושהוא נחות במובהק ביחס למוצר המטרה (כלומר ב2 תכונות פחות טוב ממוצר המטרה) וביחס למוצר המתחרה בפחות.(כלומר בתכונה אחת פחות טוב מהמוצר המתחרה). השפעת הפיתיון מעלה את מוצר המטרה לראש הרשימה והופכת אותו מבחינת התבוננות הצרכן למוצר הכי טוב.

 

4. תמריצים אלו הם אמצעים שתפקידם דחיפה והנעת תהליך קניה. נכנס לחישובי צרכן בסמוך לקניה. הטענה אינה נכונה. ישנם תמריצים הרלבנטיים גם למצב הארעי, של קניה בנמל תעופה –

מבצעים - הורדה זמנית במחיר. יוצר תחושה אצל הצרכן שהשיג יותר תמורת כספו.

החזר- הנחה לאחר ביצוע הקנייה ולא בחנות. ניתן לבצע באמצעות אינטרנט.

מתנה – פריט או שרות המוצע לצרכן בהוזלה או חינם, כתמורה לקניית מוצר מסוים.

דוגמית - כמות קטנה מהמוצר לניסוי או טעימה.

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי | שיווק ופרסום
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
538
היקף עמודים:
2
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.