ייצוג האישה בפרסומות כייצוג האישה בחברה

מזהה: 5291
מאמר חם

מבוא תיאורטי

עבודה זו תעסוק בייצוג האישה בפרסומות, כדרך לבחינה של ייצוג האישה בחברה. היא תבקש לעשות זאת דרך בחינה של פרסומת מן העבר הקרוב ומן הזמן האחרון, כדי לעמוד על תמורות ושינויים אשר חלו בייצוג האישה בטלוויזיה בשנים האחרונות.

אחד הרעיונות התיאורטיים בנוגע לייצוג טלוויזיוני טוענת כי הטלוויזיה לא מציגה מחדש אובייקטים מן המציאות אלא יוצרת אותם בעצמה. המציאות עצמה אינה מוצגת במדיום זה אלא אידיאולוגיה או תפיסה מסוימת שבאה לידי ביטוי בייצוג ויזואלי(פיסק, 1991). אפילו מהדורת חדשות, אשר מבקשת לתווך את המציאות לצופים, אינה חפה מסובייקטיביות ולמעשה היא יותר משדרת את האמת הסובייקטיבית שלה ואת את המציאות האובייקטיבית(פיסק, 1991). מחקרים שונים קובעים כי עיקר ההשפעה של הפרסומת מופנית אל עבר ילדים ובני נוער, אשר בגיל הזה מעצבים ויוצרים את תפיסת עולמם ואת מערכת הערכים אשר תלווה אותם גם בחייהם הבוגרים( ויימן, 2000). מחקרים אחרים מראים כי ביכולת של הטלוויזיה להביא לשינוי תפיסתי בקרבם של הצופים(פיסק, 1991).

באופן כזה  נמצא כי נשים מחברה מסורתית יותר, נשים קוריאניות שהיגרו לאמריקה למשל, שינו את תפיסתן הכללית בנוגע לייצוג הנשים בטלוויזיה האמריקאית. הן הושפעו מהייצוג החופשי יותר של האישה בארצות הברית, וכך שונתה גם באופן משמעותי תודעתם החברתית והמגדרית(פיסק, 1991). עובדה זו אשר נכונה לטלוויזיה באופן כללי, נכונה במידה רבה גם לפרסומות.

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מגדר | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | שיווק ופרסום
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
2007
היקף עמודים:
7
מספר מקורות:
6
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.