שאלה 1:
ניתוח הכניסה של סופר פארם לשוק החיתולים ע"פ מודל פורטר:
המתחרים בענף, עוצמת היריבות- בעת הכניסה של סופר פארם לענף היו קיימים בענף שלושה מתחרים מרכזיים. השוק ברובו נשלט ע"י האגיס של חוגלה קימברלי ששלטה ב44% מהשוק והמתחרים בה הם פמפרס ובייביסיטר.
התחרות בענף היא אגרסיבית באופן יחסי ולכן הארטקטיביות לכניסה לענף נמוכה.
האיום בכניסת מתחרים חדשים- בענף החיתולים אין חסמי כניסה גבוהים במיוחד ולכן אין קושי מיוחד בכניסת מתחרים. יחד עם זאת צריך לזכור שכמו שהכניסה של סופר פארם לשוק החיתולים לא מלווה בחסמי כניסה גבוהים כך גם הכניסה של חברות עתידיות אחרות ולכן אפשר לשער שהתחרות תגדל בהמשך.
שאלה 2:
בסיסים לפילוח-
בחרנו להתמקד בהתנהגותי ובדמוגרפי בגלל שהקהל שאליו אנחנו פונים הוא מאוד כללי, 98% מההורים משתמשים בחיתולים.
דמוגרפיים-
בעיקר נשים. עיקר קהל הלקוחות בסופר פארם הוא מהקהל הנשי.
גילאים ושלב במחזור החיים- של הורים לילדים צעירים- בממוצע 20-40.
גודל משפחה- משפחה עם ילדים קטנים. ככל שהמשפחה בעלת יותר תינוקות הם לקוחות אטרקטיביים יותר.
מעמד סוציואקונומי- רוב הקהל הוא קהל של מעמד הביניים באופן יחסי שמוכן לוותר על המותג "האגיס" כדי לחסוך במחיר.
שאלה 3:
בידול- אסטרטגיית הבידול בה נוקטת חברת סופר פארם היא me too.
משתני בידול-
שירות- לא רק בהקשרי חיתולים, רשת סופר פארם מבדלת את עצמה מהתחרים בשירות ובקשרי הלקוחות אותם היא מייצרת על ידי אירועים יזומים מגוונים בעלי תרומה לקהילה, אפליקציית "קליק פארם" שניתן להזמין דרכה וכרטיס האשראי "לייפסטייל" שכולל בתוכו מגוון מבצעים וחברי מועדון. כל אלו עונים על צרכים חיוניים הבאים לידי בנוחיות הלקוח. השירות שניתן ללקוחות בסופר פארם מקשה מאוד על המתחרים לחקות אותו ולכן זה משתנה הבידול המשמעותי של סופר פארם משאר החברות.
מחיר- סופר פארם מבדלת את עצמה בכך שהיא מבטיחה להיות הזולה ביותר בשוק החיתולים תוך שמירה על רמת איכות זהה למתחרים.
שאלה 4:
4.1 בסופר פארם נמכרים מוצרים מסוגים שונים. חלקם הם מוצרי נוחות כמו חיתולים, מגבונים, מוצרי טואלטיקה. בנוסף, נמכרים בסופר פארם גם מוצרי חיפוש כמו למשל תרופות, ויטמינים ומוצרי קוסמטיקה יוקרתיים.
רוחב- מאות סוגי מוצרים נמכרים בסופר פארם במחלקות שונות-
תינוקות
בית ומשפחה
טיפוח אישי
קוסמטיקה ובישום
מחלקת טבע
בית מרקחת