הופעתם של האינטרנט ושל הרשתות החברתיות שינתה ללא הכר את הדינאמיקה של תקשורת ההמונים. בנסיבות חדשות אלו, יועיל לעמוד על ההבדלים החשובים בין עולם התקשורת של העבר לבין זה של היום. בחינה זו תוכל לספק הן הבנה של הכישלון של מותגים להשפיע על צרכנים ברשת החברתית החדשה, והן כיוונים אפשריים למיתוג מוצלח באינטרנט בעתיד.
להלן, איעזר בניתוח מאת דאגלס הולט כדי להבין את ירידת קרנם של המותגים בכל הנוגע להפקת תוכן בידורי ולמתן חסות לשיח תרבותי. לאחר מכן אבחן שתי אפשרויות (שאינן סותרות) לשינוי המצב: יצירת תוכן מותגי אידיאולוגי, ושימוש בכוחם המקוון של הידוענים.
1. השפעת מותגים על צרכנים בעבר וכיום
תקשורת ההמונים נשלטה בעבר בידי מספר מועט יחסית של גופים, בעיקר מסיבות טכניות. המדף במכולת יכול היה להציג ללקוחות רק מספר מסוים של מגזינים; ספקטרום תדרי הרדיו לא אפשר מספר בלתי-מוגבל של תחנות שידור; הטלוויזיה המשודרת הייתה מוגבלת באופן דומה, וגם אם טלוויזיית הכבלים—ולאחר מכן, טלוויזיית הלוויין—הרחיבו לימים את מספר הערוצים האפשרי, הרי שהפקת תכנים טלוויזיוניים, כמו סרטי קולנוע, עדיין הייתה אפשרית רק למוסדות ממומנים היטב. לפיכך, חברות מסחריות, שביקשו לרכב על תכנים המוניים כדי להגיע לקהלים רחבים, נצטרכו לפנות למספר מועט של שומרי-סף על-מנת לפרסם את מוצריהן ולקדם את מותגיהן.
מבוא.. 1
1. השפעת מותגים על צרכנים בעבר וכיום
2. תוכן מותגי
3. מיתוג על-ידי סלבס ברשתות החברתיות
ביבליוגרפיה