מה ההשפעה של צבעי האריזות במוצרי המזון על הצרכנים בעת הרכישה?

מזהה: 7140

מרבית מוצרי המזון כיום, מגיעים ארוזים. אריזת המוצר ממלאת מטרות לוגיסטיות חיוניות (למשל, הגנה, הובלה, אחסון המוצר), אך יש לה גם שתי פונקציות חשובות בקבלת ההחלטות של הצרכנים. ראשית, האריזה היא מנוף למשוך תשומת לב ולהבדיל מוצרים מבחינה ויזואלית. שנית, האריזה מעבירה מידע, דימויים מופשטים ומשמעות סמלית (מטפורות, אסוציאציות, אסתטיקה וכו') (Sundar & Noseworthy, 2014). תפקיד האריזה כמתווכת מידע מעורר עניין רב בשיווק שכן בדרך כלל, צרכנים מיישמים קיצורי דרך מנטליים שונים כדי להסיק מסקנות לגבי רכישת מוצרים או מותגים, במיוחד כאשר הם צריכים לעקוף פערים בידע שלהם, מכיוון שלעתים קרובות המידע אינו שלם. רכיבי חבילה (לדוגמה, צורה, תיוג, שמות מותג או תמונות מוצרים) משמשים כרמזים סמליים המשפיעים על החלטות רכישה בחנות, הערכות לאחר רכישה, ואפילו על הכמות הנצרכת (Argo & White, 2012).

ספציפית, אחד מרכיבי האריזה הנקלט בחושים, שמקבל תשומת לב מחקרית לא מעטה ביחס להחלטות רכישה, הוא צבע האריזה, הן מבחינת הגוון (אדום, כחול וגו') והן מבחינת העוצמה (רווי, דהוי או שקוף) (Deng & Srinivasan, 2013). חשיבות הצבע מבוססת על כך הצבע הוא חלק אינטגרלי מהחוויה החושית של רוב האוכלוסייה, כמעט בכל רגע נתון (Deng & Srinivasan, 2013).  

60.00 ₪
סוג עבודה:
הצעת מחקר
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי | שיווק ופרסום
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
980
היקף עמודים:
3
מספר מקורות:
8
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.