מניה היא נייר ערך המקנה למחזיק בו בעלות חלקית בזכויות השליטה בחברה, בנכסיה, בחובותיה וכן ברווחיה. שוק המניות מתקיים באופן תנודתי שבו כל אירוע או גורם חיצוני עשוי להשפיע על פוטנציאל התשואה של המניה בחברה. כלומר אחת ההחלטות העיקריות של כל חברה בשוק ההון היא ההשפעה על ערכה של החברה ומניותיה, אשר משקפים באופן ישיר את יכולה החברה לייצר רווחים לבעלי המניות שלה. מכאן כי פרסום הודעות לציבור על אירועים שונים המתרחשים בחברה או במסגרת תיקי ההשקעות שלה עשוי להשפיע באופן ישיר על גודל התשואה של המניה ובהמשך על עוצמתה הכלכלי של החברה כולה.
בעבודה זה נבחן את השינוי במחיר המניה בטווח שבין 30 יום לפני פרסום ההודעה על אירוע של מוצר חדש, שירות או התפתחות עסקית חדשה במסגרת החברה, לבין 30 יום לאחר הפרסום. המעקב אחר תנודתיות התשואה יוכל להעיד על סוג ההשפעה ועל משכה כך שניתן יהיה להבין עד כמה משמעותי האירוע מבחינת תחום השפעתו. שאלת המחקר היא: מהי ההשפעה של פרסום מוצרים חדשים על מחיר המניה בחברה? השערת המחקר שלנו טוענת כי לכל פרסום של מוצר או שרות חדש יש השפעה חיובית על מנית החברה. הסיבה העיקרית לכך היא כי כל אירוע כזה שמתפרסם, מעניק ידע חשבונאי על רווח התשואה הפוטנציאלי שעשוי להתרחש בעקבותיו ובכך לעורר את המשקיעים לביקוש גבוה יותר של המניה כלומר בכך להגדיל את התשואה שלה.
תקציר
פרק 1: מבוא
פרק 2: סקירת ספרות
פרק 3: מתודולוגיה
פרק 4: ממצאים
פרק 5: דיון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה