בישראל תקציב משרד הבריאות לשנים 2017-2018 מסתכם ב-38 מיליארד ₪. מתוכם הקצה משרד הבריאות לפיתוח ב-2017 3.1 מיליארד ₪ לעומת 788 מליון ₪ בלבד ב-2018. בין השנים 2017-2019 תינתן תוספת לסל הבריאות עבור טכנולוגיות ושירותים נוספים על סך 500 מיליון ₪ כל שנה (מתוך "הצעת תקציב משרד הבריאות לשנות הכספים 2017-2018). באירופה עומדת ההשקעה בבריאות על 4,000 דולר לתושב. בארה"ב עומדת השקעה זו על כ-8,000 דולר. לעומת זאת בישראל ההשקעה עבור תושב היא רק 2,300 דולר שהינו סכום זעום ביחס למדינות ה-OECD, סכום המסכן את איכות מערכת הבריאות (מתוך אתר "ההסתדרות הרפואית בישראל").
בסקירה שלפנינו נעסוק בעיקר ב-2 הנושאים הראשונים שהם שיווק שירותים לחולים ומטופלים ובשיווק רפואה ציבורית לחינוך הציבור לפעילות מונעת.
בהמשך לשימוש ההולך וגובר של ציבור הלקוחות והמטופלים באמצעים אלקטרונים, מומחי שיווק העלו דרכים חדשות שמשלבות את הטכנולוגיות החדשות באסטרטגיות שלהן... כיום, כאשר מתכננים מערכות להשגת מטרות שיווקיות, משתמשים באסטרטגיות שיווק שונות המתבססות על תיאוריות וטכניקות פסיכולוגיות-חברתיות. טכנולוגיות תקשורת מודרניות כמו הרשת, עולמות וירטואלים, אתרי אינטרנט וטלפון נייד פותחות אפשריות רבות ומגוונות להפעיל מנגנוני שכנוע ושיווק. טכנולוגיות אלו נותנות גישה ישירה ומהירה לקהלי היעד ומאפשרות לשלב בעזרתם הן תקשורת לקבוצת נמענים רחבה והן תקשורת בן אישית inas-Kukkonen, 2016) (Alahäivälä,&.
מבוא
1. סקירת ספרות
1.1 משחקים רציניים וסוגי משחקים חינוכיים
1.1.1 התפתחותו של מדע המשחקים
1.1.2 תכונות המשחקים
1.2 פרמטרים במשחקים רציניים (חינוכיים) והשפעתם על השחקן
1.2.1 אינטראקטיביות מבוססת על התערבות
1.2.2 אסטרטגיות שיווקיות במסגרת המשחקים
1.3 חשיבות שילוב של צוות רפואי בפיתוח משחקים רציניים
1.4 משחקים חינוכיים לניהול מחלות ולשיווק שירותים למטופלים
1.4.1 דוגמאות למשחקים למטופלים
1.4.2 כאבי גב כרוניים ((CBP
1.4.3 בריאות הנפש וטיפולים מנטאליים
1.4.4 דוגמאות ליישומים למטפלים
2. עבודת המחקר - משחקי שווק לקידום רפואה ציבורית מונעת
2.1 שינויים בהרגלי אכילה
2.2 קידום השמירה על כושר גופני
2.3 שימוש במשחקים רציניים לטובת חינוך והדרכה בתחום הבריאות
2.4 התפתחויות ומגמות בתחום שיווק בריאות הציבור
2.5 שימוש בטכנולוגיות חדשניות
2.6 סוגיות בין מטפלים ומטופלים
3. מתודולוגיה - הרציונל בין הסקירה ומודל הניתוח
4. מסקנות וניתוח
5. ממצאים
5.1 משחק לחינוך מיני של נערים ונערות
5.2 משחק לעידוד ריצה לצעירים ומבוגרים
5.3 לימוד ואימון של ניתוחים
6. דיון
6.1 וויראליות ושיתוף במשחקים רציניים
6.2 הטכנולוגיה בשירות הבריאות
6.3 על הקשר בין מטפלים ומטופלים
6.4 סיכום, מגבלות והמלצות למחקרי המשך
מקורות
נספחים
נספח א׳: רשימת מקורות והתאמתם לפרמטרים