ניהול השיווק 10281- 2016 - ממ"ן 11 - 4 שאלות

מזהה: 2672
מאמר חם

שאלה 1

מצב ביקוש הוא מושג בסיסי כאשר מדובר בתחום השיווק. חברה שמעוניינת לשווק לשוק מסוים מוצר חדש, חייבת תחילה לאבחן על איזה סוג ביקוש מדובר. באופן כללי קיימים 7 סוגי ביקוש: ביקוש שלילי (הימנעות מהמוצר), כאשר אין ביקוש למוצר, ביקוש בשפל (פעם היה ביקוש ועכשיו ישנה ירידה בביקוש), ביקוש לא סדיר (משתנה בהתאם לעונה, למזג אויר וכדומה), ביקוש מלא, ביקוש יתר וביקוש סמוי.

מצב הביקוש שמאפיין את מוצר ה- pet rock, הוא ביקוש נסתר (סמוי). ביקוש נסתר הוא מצב בו לצרכנים יש צורך במוצר שאינו מצוי כלל או צורך במוצר משופר מכיוון שהמצוי אינו משביע את רצונם. 

 

שאלה 2

כאשר מדובר על תפיסות שיווקיות השאלה שנשאלת היא מה הדבר הכי חשוב לחברה, כלומר על מה שמים דגש כאשר משווקים את המוצר החדש. ישנן 5 תפיסות שיווקיות שעונות על השאלה הזו, כל אחת בדרכה שלה. בתשובה זו אתמקד בשתי גישות: הגישה השיווקית והגישה ההוליסטית.

 

שאלה 3

עסקים וחברות שמעוניינים לצמוח ולהתפתח לשווקים חדשים יבחרו בדרך כלל אחת משלושת האסטרטגיות הקיימות להגדלת פעילות העסק: 1. צמיחה מוגברת- התפתחות בתוך העסקים הקיימים של הפירמה. ישנם שלושה סוגי צמיחה מוגברת בהם אפשר לעשות שימוש: חדירה לשוק- בעצם הגדלת נתח השוק על חשבון המתחרים, פיתוח שוק- פיתוח שווקים חדשים למוצרים קיימים, ופיתוח מוצר- מוצר חדש או תכונות חדשות למוצר קיים. 2. צמיחה משלבת- התפתחות דרך חבירה לפירמה באותו ענף. ישנם שלושה סוגי צמיחה משלבת בהם ניתן לעשות שימוש: שילוב אופקי- רכישת מתחרה המצוי באותו דרג בנתיב ההפצה, שילוב אנכי לפנים- רכישת דרג ביניים, שילוב אנכי לאחור- רכישת ספק. 3. צמיחה בהגוונה- מדובר על עסקים חדשים, שווקים חדשים או מוצרים חדשים. 

 

שאלה 4

המושג ענף מתייחס לקבוצת חברות המציעות מוצרים או סוגי מוצרים חליפיים וקרובים זה לזה. על פי המודל של פורטר, רמת התחרות בענף היא אחת מחמשת הגורמים המרכזיים שמשפיעים על רמת האטרקטיביות של הענף. ישנם 5 סוגי ענפי תחרות: 1. מונופול טהור (מלא)- כאשר חברה אחת בלבד מספקת מוצר או שירות מסוים במדינה או באזור. מונופול זו סיטואציה שיש פירמה אחת שמוכרת מעל ל 50% מהשוק. בישראל לדוגמה מדובר בחברת החשמל, במקורות, רשות הנמלים. בסוג כזה של ענף אין כמעט צורך בפרסום, איכות השירות נמוכה, והמחירים גבוהים.

 

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי | שיווק ופרסום
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
1792
היקף עמודים:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.