התחום שבו נבחר לעסוק במטלה זו הוא תחום דגני הבוקר. החברה בה נתמקד לצורך כך הינה חברת תלמה המפתחת, מייצרת, מפיצה, מפרסמת ומשווקת מוצרי מזון בישראל ואף מייצאת את חלקם לרחבי העולם. תלמה החלה את דרכי ב-1947 כחלק ממחלקת ממרחים של מפעל תעשיות ישראל, ומאז ועד היום משווקת מספר רטבים שהפכו לבני-בית במטבח הישראלי (מיונז תלמה, חרדל תלמה, קטשופ תלמה ועוד). אין ספק, לתלמה יש מגוון מותגים ידועים מאד בישראל ואף הם משווקים ברחבי העולם מאז שהחלו להיות מיוצרים בישראל (הסיפור שלנו, 2021). ב-1985 הרחיבה את תלמה את פעילותה לעבר תחום דגני הבוקר. עד אז לא היו דגני בוקר שנמכרים בישראל כלל, ובהתאם הציבור הישראלי כלל לא היה רגיל לשלב דגני בוקר בארוחותיו. לאחר שעבדה תלמה עם מהנדסי מזון מאנגליה, הצליחה לפתח גרסת דגני בוקר מבוססי תירס שאמורה הייתה לערוב לחך הישראלי. השקת דגני הבוקר לוותה בקמפיין שיווקי מאסיבי במטרה לחנך את הקהל הישראלי לשלב את דגני הבוקר בשגרת יומו. השילוב בין הטעם של הדגנים לבין הקמפיין נחל הצלחה, ועד היום תלמה אוחזת ב-60% מנתח השוק של דגני הבוקר בישראל. כמובן, עד הזמן נוספו עוד ועוד טעמים ו-וריאציות לקו מוצרי דגני הבוקר של תלמה. תלמה עצמה, שמאז 2000 בשליטתה המלאה של יונילוור, עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק, פרסום והפצה של דגני הבוקר, אך לא אחראית על מכירתם – אלא על כך אחראיות פירמות קמעונאות המזון השונות (הסיפור שלנו, 2021; מזריץ, 2013).
רקע
גוף העבודה
1. תמהיל
2. החלטות מיתוג
3. החלטות בניהול קו המוצרים
5. מבנה ענפי
6. בריף רעיוני
מקורות
נספחים
נספח 1: תרשים תמהיל מוצרים של דגני בוקר תלמה
נספח 2: דוגמאות לסמליל המותג על מוצרי דגני תלמה