סטריאוטיפים מגדריים בפרסומות

מזהה: 7667
מאמר חם

המין של האדם מתאר אנשים בתור זכר או נקבה לפי מאפיינים ביולוגים. המגדר מתאר את ההבדלים בין נשים וגברים לפי החברה ולפי התרבות. תיאור זה משתנה והוא אינו קבוע וחד משמעי כי ההבדל בין המינים. לטענתה של גלעד ( גלעד, 2007), סטריאוטיפים מגדריים הם למעשה קבעון של תיאור המגדר של קבוצה אחת. באופן הזה סטראוטיפים מגדריים יכולים להיות כי האישה היא חלשה, עדינה, רגשנית, תלותית ופסיבית בעוד והגבר הוא מחושב, בעל תושייה, אקטיבי, חזק ומחוספס.  כלומר סטריאוטיפ מגדרי הוא תפקידי מגדר אשר מכלילים התנהגות מסוימת לפי מין ביולוגי מסוים. על ידי הסטריאוטיפים הללו אנו יוצרים את ההבניה המגדרית של הדור הצעיר בחברה.

באופן הזה יכולה להיווצר הסללה מגדרית אשר נקבעת לפי ההבניה המגדרית הזו.  הרצוג מציינת כי לעיתים הסטריאוטיפים המגדריים יוצרים מצב שבו שופטים או מעריכים את האחר בצורה לא מודעת ולא נכונה על סמך אותם מאפיינים מגדריים, דבר אשר יכול ליצור העדפה שלילית או אפליה ( הרצוג, 2010). הסטריאוטיפים המגדריים מתקבעים על ידי התקשורת, המשפחה, קבוצת השווים ומערכת החינוך אשר מגבשים ומעצבים את התפיסה המגדרית של הצעירים כבר בשלבים מוקדמים מאוד של החיים שלהם. כאשר הם מגיעים לגיל ההתבגרות הזהות המגדרית שלהם היא כבר קבועה ולכן הם יכולים לחוש את עצמם כמחויבים להגדרות שונות של מגדר, אשר הוטלו עליהם מבחוץ ולא נבעו בהכרח מפנים.

פרסומת: תפוזינה: 1995

150.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | שיווק ופרסום
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
2380
היקף עמודים:
6
מספר מקורות:
6
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.