פרק 1: תקציר מנהלים
מטרת העבודה היא לבחון את השפעת מוצרים חדשים או פעילויות חדשות של החברה על המכירות והרווחיות שלה במהלך השנים 2016-2020 בתוך תחום המזון ונלווים לו, שבו גוברת והולכת התחרות.
שטראוס כקבוצת חברות בתחום מזון ונלווים הינה חברת מזון ומשקאות בינלאומית, שמטרתה להביא שיפור איכות חייהם של אנשים בישראל ובעולם. בסיס ומשדרי החברה נמצאים בישראל – בה היא מהווה חברת המזון מהגדולות ביותר, כולל המשקאות היא רק אחרי קוקה קולה ותנובה. הקבוצה מנוהלת על ידי משפחת שטראוס מזה למעלה משמונים שנה.
לקבוצה ארבעה תחומי עיסוק: שטראוס ישראל– חלב ומוצריו וחטיפים, שטראוס קפה, שטראוס מים, וכן פפסיקו שטראוס - מטבלים וממרחים. עסקים אלו נוהגים בהתאם לשתי מגמות מרכזיות ומובילות בעולם – בריאות ואיכות חיים לצד פינוק והנאה.
הקבוצה משווקת ומוכרת בכ – 20 מדינות בעולם ממוצרי מזון, קפה ומים ומתמקדת במוצרים ממותגים ובעלי ערך מוסף גבוה . לקבוצה שיתופי פעולה עם חברות רבות בעולם במגוון התחומים בה היא עוסקת, וברשותה מרכזים טכנולוגיים מתקדמים של הנדסת ויצור מזון ברמה החדשנית ביותר.
התחרות בענף גבוהה מאד ושולי הרווח של החברה אמנם סבירים ומגיעים לסביבות 10%, עם זאת יש תהליך של כניסת מוצרים חדשים מספקים מחברות גדולות מחו"ל וכן ממותגים קטנים בארץ. אלו לעיתים עלולים לנגוס בנתח השוק של החברה.
תקציר מנהלים
תאור החברה
ניתוח פנים ארגוני
ניתוח סביבת מקרו ומיקרו
ניתוח SWOT
מחקר אמפירי
מסקנות המחקר
סיכום והמלצות
מקורות
נספח