שאלה 1 – אפיון קהל המטרה למוצר הנבחר ובחינת יעילות הפילוח
קהל המטרה של המוצר החדש – קפה אורגני הינו מאופיין במשפחות צעירות ומבוגרות בגילאים שבין 25 ועד 80משכילים ובעלי רמה סוציואקונומי בינונית עד גבוהה עם מודעות לבריאות ואיכות הסביבה שצורכים מוצרי קפה ביום יום שמעוניינים בעולם נקי יותר עם מוצרים בריאים יותר.
להלן מאפייני הפילוח לפי בסיסי הפילוח הבאים:
פילוח גיאוגרפי – הפילוח הגיאוגרפי כולל ערים שבהם מרוכזים משפחות עם רמה כלכלית בינונית עד גבוהה שהינם בעלי מודעות לאיכות הסביבה ולחיים בריאים. בנוסף, בערים אלו קיימת מודעות לטיפוח איכות הסביבה ובריאות מצד ראשי הערים. בין ערים אלו ניתן למנות את רעננה, שוהם, סביון, תל אביב, כפר סבא ועוד.
שאלה 2 - חקר השוק והענף
המוצר משתייך לשוק מוצרי הקפה. לפי חברת הייעוץ קולקר (2016) שוק הקפה העולמי נעמד בשנת 2015 בכ – 75 מיליארד דולר והינו המשקה השני בחשיבותו לאחר מים. הביקוש לקפה צפוי לצמוח בעוד 4.7% בחמש השנים הקרובות כאשר לעיקר הגידול העולמי תורמים מדינות כמו סין, פנמה, איטליה, גרמניה וארה"ב המהווים את שוקי הקפה הגדולים בעולם. ברזיל הינה אחראית של כ – 30% מסך ייצור הקפה בעולם כאשר בשנים 2015-2016 סיפקה כ – 2,600 טון קפה מתוך 8,600 טון קפה שיוצרו. מדינות אחרות אחרי ברזיל בייצור קפה הינם וייטנאם וארה"ב.