בעולם אשר משתנה באופן תדיר, ובקצב שינוי ההולך ומגבר אף הוא, עולם הפרסום איננו יכול להישאר לעמוד במקום. ואמנם, לארגונים ומחלקות שיווק לקח זמן מה להבין את גודל התמורות המתרחשות, בעיקר אלו הטכנולוגיות אשר יוצרים לקוחות מסוג חדש, שונה, ובהחלט מתוחכם יותר. השינוי בעולם הפרסום אם כך, באופן גורף, הולך ומעצב ערוצי תקשורת חדשים עם הלקוחות שלו, כאשר האינטרנט בעבר והרשתות החברתיות כיום, הם חוד החנית של השינוי בקשר המורכב שבין ארגון ללקוח (Xu, Guo, Li, Lau & Liao, 2012).
הרשתות החברתיות יהיו מוקד עבודת מחקר זו, אשר תנסה להבין כיצד הרשת החברתית, שנושאת על דגלה בעת מתפתחת זו יותר מתמיד את הפרסום המותאם אישית, הפרסום מכוון המטרה, אשר בורר את הלקוחות הפוטנציאלים לפני שהוא מפעיל פרסום כזה או אחר מולם. המחקר ינסה להבין אם כך, האם מכוונות מטרה והתאמה אישית מייצרת שינוי ביחס ההמרה. יחס ההמרה או מושג אשר מבטא את כמות הלקוחות מתוך כלל הלקוחות אליהם שודרה באמצעים כאלו או האחרים את הפרסומת, אשר בסופו של דבר מגיעים לכדי הגשמה של מטרת הפרסומת (לרוב, קנייה כמובן, אך גם השארת מספר טלפון, ליד בשפה המקצועית והיבטים אחרים יכולים להתפרש כהשלמה של מטרת הפרסומת).
אם כך, שאלת המחקר הינה מהי ההשפעה של בחירת קהל בפרסום ברשתות חברתיות על יחס ההמרה בקמפיין פרסומי? אנו נשער כי הגדרה מיטבית של קהל היעד (שהינו המשתנה הבלתי תלוי) תגדיל את יחס ההמרה (המשתנה התלוי) ובכך למעשה תוביל לפרסום יעיל יותר, אשר מאפשר יותר רכישות בפחות פרסום.
מבוא
1. פרסום מכוון קהל
1.1 המהפכה של הרשת החברתית
1.2 פרסום מכוון קהל ומותאם אישית
2. הלקוח בעידן של הרשת החברתית
2.1 מלקוח למשתמש
2.2 הכרת הלקוח בעולם פרסומי מותאם אישית
3. קשרים חברתיים ברשת החברתית
3.1 הון חברתית לשימוש ארגוני
3.2 דרכים יישומיות לאיתור משתמשים בעלי השפעה
4. סיכום
5. מקורות