ניתוח המצב הקיים
אפיון תחום עיסוק החברה– חברת שופרסל הינה חברה מובילה בתחום קמעונאות המזון בישראל. החברה התאגדה בשנת 1957 ונסחרת בבורסה החל משנת 1980. במהלך שנת 2020 החברה פועלת בשלושה אפיקי פעילות מרכזיים: קמעונאות מזון, נדל"ן ומוצרי פארם באמצעות חברת בת Be . תחום קמעונאות המזון הינה הפעילות המרכזית של החברה כאשר נכון לסוף שנת 2020 החברה עם מחזור פעילות של 15,233 מיליון ₪ ומפעילה כ – 387 סניפים כאשר 295 סניפי שופרסל, 83 סניפי Be . אסטרטגיית החברה להיות מובילה בתחום קמענאות המזון בישראל באמצעות פריסה ארצית של סניפים הן במרכזי הערים והן מחוץ להם, יכולת אספקה עצמאית של מוצרים לסניפי החברה באמצעות מרכזים לוגיסטיים שבבעלותה, מערך מכירות און-ליין ודיגיטל מתקדמים, פיתוח והחדרת המותג הפרטי אל סניפי הרשת, הון אנושי, חוסן פיננסי ומועדון לקוחות.
לפי צ'מנסקי בן שחר (2021)[1], נתח השוק של חברת שופרסל בשנת 2020 עמד על 18% מכלל שוק קמעונאות המזון המשקף עלייה של 1% לעומת שנת 2019. הגידול בכוחה של החברה נבעה גם בגידול בצריכה של משקי בית בעקבות הסגרים שנכפו על משקי בית בתקופת הקורונה.
התפיסה השיווקית המאפיינת את פעילותה הנוכחית של החברה
התפיסה השיווקית של חברת שופרסל הינה השיווקית. כלומר, חזון החברה כפי שהחברה מביאה באתר החברה[2] נכתב "להיות הבחירה הראשונה של כל בית ישראלי ולהוביל את שוק הקמעונאות בישראל".
חלק 1 - ניתוח המצב הקיים
.1 התפיסה השיווקית המאפיינת את פעילותה הנוכחית של החברה
.2 תמהיל השיווק של החברה
3. ניתוח סביבת המאקרו של החברה
4. ניתוח סביבת המיקרו של החברה
5. ניתוח סביבת המיקרו של החברה
חלק ב - הגדרת יעדים
חלק ג' - אסטרטגיה שיווקית
6. המוצרlet's plate
6.1 אפיון הפעילות החדשה ואסטרטגיית צמיחה מנקודת מבטה של החברה
6.2 קהל המטרה
6.3 אסטרטגיית הבידול
6.4 אסטרטגיית המיצוב
6.5 החלטות מוצר
6.6 החלטות מחיר
6.7 החלטות הפצה
6.8 החלטות קידום
6.9 עיצוב התקשורת – להלן עיצוב התקשורת במסגרת החלטות קידום
7. תוכנית פעולה
8. תהליך הבקרה
9. ניתוח סיכונים
10. ביבליוגרפיה