תיאור העסק –
מקדונלדס היא אחת מרשתות המזון המהיר הגדולות והוותיקות בעולם. היא הוקמה בשנת 1940, מעסיקה מיליון ותשע מאות אלף עובדים ושווי השוק שלה הוא 100 מיליארד דולר.
מקדונלדס ישראל קיימת מאז שנת 1993, נמצאת בשליטת איש העסקים עמרי פדן ומעסיקה 6,000 עובדים.
מקדונלדס מתמחה במזון מהיר, שעלות זולה יחסית במיוחד בארה"ב. בתחילה, בזכות מודל חדשני ויעיל, הצליחה החברה להתרחב ולהגיע למעמד של סמל גלובלי.
המודל של מקדונלדס, במיוחד בארה"ב היה מבוסס על פשטות: מחירים נמוכים מאוד של המוצרים בהשוואה לבתי קפה או מסעדות, רשימה קצרה של מוצרים כך שהלקוחות יודעים מה הם צריכים לבקש, וגם עלויות הייצור נמוכות יותר כי אפשר לקנות את אותם חומרי גלם בכמויות גדולות, ויש כמות נמוכה של עובדים מפני שיש מגוון דל של מוצרים לקנות. המודל של העסק אפשר לאוכלוסיות שלמות שלא יכלו להרשות לעצמן לאכול במקומות יוקרתיים יותר, לאכול בחוץ. כך התרחבה הרשת ונהפכה לתאגיד בינלאומי עשיר ומצליח.
על אף שהרשת מציעה מגוון רחב של מוצרים, כמו גלידות וסלטים, המנה המזוהה ביותר עם הרשת היא קציצת ההמבורגר בלחמנייה עם צ'יפס וקולה בצד כמובן.
מטרת העבודה –
רשת מקדונלדס העולמית בכלל, ומקדונלדס ישראל בפרט, נקלעה לקשיים בשנים האחרונות עקב מספר גורמים. בעבודה נפרט את הגורמים הללו ואת ניסיונה הקיים של רשת מקדונלדס להתמודד איתם, נציע תכנית שיווקית חדשה שאמורה לתרום לגדילתה של מקדונלדס הן מבחינת מכירות והן מבחינת תשואה בשוק שהמשך גידולו נעוץ בסימן שאלה, שמספר המתחרים בו רב ושביקורת רבה קיימת על רמתו הבריאותית.
מבוא
הסביבה השיווקית והתחרותית
מיצוב ופילוח נוכחי
המלצה למיצוב ופילוח חדש
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה