תכנית שיווקית למקדונלדס ישראל

מזהה: 2473
מאמר חם

תיאור העסק –

מקדונלדס היא אחת מרשתות המזון המהיר הגדולות והוותיקות בעולם. היא הוקמה בשנת 1940, מעסיקה מיליון ותשע מאות אלף עובדים ושווי השוק שלה הוא 100 מיליארד דולר.

מקדונלדס ישראל קיימת מאז שנת 1993, נמצאת בשליטת איש העסקים עמרי פדן ומעסיקה 6,000 עובדים.

מקדונלדס מתמחה במזון מהיר, שעלות זולה יחסית במיוחד בארה"ב. בתחילה, בזכות מודל חדשני ויעיל, הצליחה החברה להתרחב ולהגיע למעמד של סמל גלובלי.

המודל של מקדונלדס, במיוחד בארה"ב היה מבוסס על פשטות: מחירים נמוכים מאוד של המוצרים בהשוואה לבתי קפה או מסעדות, רשימה קצרה של מוצרים כך שהלקוחות יודעים מה הם צריכים לבקש, וגם עלויות הייצור נמוכות יותר כי אפשר לקנות את אותם חומרי גלם בכמויות גדולות, ויש כמות נמוכה של עובדים מפני שיש מגוון דל של מוצרים לקנות. המודל של העסק אפשר לאוכלוסיות שלמות שלא יכלו להרשות לעצמן לאכול במקומות יוקרתיים יותר, לאכול בחוץ. כך התרחבה הרשת ונהפכה לתאגיד בינלאומי עשיר ומצליח.

על אף שהרשת מציעה מגוון רחב של מוצרים, כמו גלידות וסלטים, המנה המזוהה ביותר עם הרשת היא קציצת ההמבורגר בלחמנייה עם צ'יפס וקולה בצד כמובן.

מטרת העבודה –

רשת מקדונלדס העולמית בכלל, ומקדונלדס ישראל בפרט, נקלעה לקשיים בשנים האחרונות עקב מספר גורמים. בעבודה נפרט את הגורמים הללו ואת ניסיונה הקיים של רשת מקדונלדס להתמודד איתם, נציע תכנית שיווקית חדשה שאמורה  לתרום לגדילתה של מקדונלדס הן מבחינת מכירות והן מבחינת תשואה בשוק שהמשך גידולו נעוץ בסימן שאלה, שמספר המתחרים בו רב ושביקורת רבה קיימת על רמתו הבריאותית. 

 

מבוא

הסביבה השיווקית והתחרותית

מיצוב ופילוח נוכחי

המלצה למיצוב ופילוח חדש

סיכום ומסקנות  

ביבליוגרפיה

85.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי | שיווק ופרסום
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
1326
היקף עמודים:
9
מספר מקורות:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.