הקשר בין התחסנות כנגד נגיף הקורונה לתחושת הרווחה

מזהה: 5952
מאמר חם

מגפת הקורונה פרצה בסוף 2019 והגיע לתודעת העולם בראשית שנת 2020, ותוך זמן קצר הייתה מוכרת כמעט בכל בית והפכה להיות גורם משפיע על אורח החיים של האדם והתנהלותו. המגיפה העמידה פננו אתגרים גדולים מאוד. זו הפכה להיות תקופת משבר שהצריכה התמודדות במספר מישורים בו זמנית. בפן הרפואי הופיעה תחלואה בהיקף גדול עם שיעורי תמותה גדולים מאוד, יתרה מכך מכיוון שהמחלה לא הייתה בשיא ההתעניינות קודם לכן, היה חוסר ודאות באופן הסיקור למחלה, האבחון והטיפול וגם בהבנת מהלכה של המחלה. במקביל, המחלה יצרה אתגרים רגשיים בדמות חרדה, דכאון, קושי רגשי, אישי וחברתי. לבסוף, המגפה יצרה משבר כלכלי. התגובה למגיפה הייתה בטווח רחב חל מתגובה היסטרית מצד אחד ועד לשאננות מן הצד השני. תגובה זו אפיינה את דלת העם, אך גם לא פחות מכך גם מנהיגים ואנשי מדע שונים ברחבי העולם (ישראלי, 2020).

נגיף הקורונה

נגיפי הקורונה הם משפחה גדולה של נגיפי חומצה ריבונוקלאית (רנ"א) חד גדיליים עטופים מסדרת Nidovirales. הם יכולים להדביק מגוון רחב של בעלי חיים (לרבות, בהמות מבוייתות ציפורים ועוד) ויכולים לגרום להם מחלות קשות בדרכי הנשימה, המעי, הלב וכלי הדם ובמערכת הנוירולוגית (Amer , 2018). בבני אדם, מחלות ריאות בדרך כלל יוצרות תסמינים נשימתיים וכן תסמינים במערכת העיכול, החל מהצטננות ומחלה קשה יותר כמו ברונכיטיס (דלקת סינפונות), דלקת ריאות, תסמונת מצוקה נשימתית חריפה, קואוגלופתיה, כשל רב מערכתי ומוות.

105.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
בריאות הציבור | פסיכולוגיה | קורונה | רפואה
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
1707
היקף עמודים:
9
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.